چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

قابل توجه مسئولان سینمایی؛

مردم در این شرایط به سینما نمی‌روند

سالن سینما

سینماپرس: بازگشایی سالن‌های سینما با آیین‌نامه‌ای که چند روز پیش اعلام شد نمی‌تواند مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند، در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل تجمع تعطیل هستند سینما هم می‌تواند محل تجمع باشد.

به گزارش سینماپرس، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری در نشستن هم نمی‌شود مردم را راضی به فیلم دیدن در سینما کرد چراکه فضای بسته سالن‌ها می‌تواند برای مخاطب خطرناک باشد، از آنجایی که نگارنده قصد ندارد در این یادداشت سنگ اندازی برای بازگشایی سالن‌های سینما کند، اما باید بدانیم فیلم دیدن در سینما با جمعیت انبوه می‌تواند لذتبخش باشد، اینکه با فاصله بلیت فروشی شود و ۴۰ درصد صندلی‌های سالن پر شود (اگر پر شود) چندان جذابیتی ندارد و فیلم دیدن در خانه جذابیت بیشتری خواهد داشت. این را اضافه کنیم که با این آیین‌نامه‌های بهداشتی اگر سینماها بازگشایی شوند فیلم‌هایی که توقع فروش بالایی را داشتند قطعاً با ضرر چشمگیری مواجه می‌شوند چراکه فیلمی مثل «شنای پروانه» که قرار بود عید نوروز اکران شود با توجه به سروصدای این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حتماً باید بالای ۱۵ میلیارد فروش می‌داشت، با این شرایط بحرانی این فیلم در اکران سینما شکست می‌خورد چراکه قطعاً همان ۴۰ درصد از صندلی‌های سالن هم پر نمی‌شود. دوستان قبل از اینکه چنین قانونی را صادر و سینماها را بازگشایی کنند می‌توانند در سایت سینماتیکت نظرخواهی کنند، آیا مردم حاضرند به سینما بروند یا خیر، اما در این وسط سرمایه‌گذاران و تهیه کنندگان هستند که فشار می‌آورند تا سینماها فعالیت مجدد داشته باشند، به طور مثال تهیه‌کننده‌ای اواخر اسفند سال ۹۸ درست در زمان پیشروی شیوع کرونا گفته بود که سینماها را باز کنید و مردم با دستکش و ماسک به سینما بروند و تهیه کننده دیگری گفته بود که مردم تفریحی جز سینما رفتن ندارند، اینکه تهیه کننده‌های سینما که بیشترشان سینمادار هم هستند چنین نظری دارند را می‌گذاریم به حساب ضرر و زیان‌هایی که بابت اکران نشدن فیلم‌شان متحمل شده‌اند، اما باید به این دوستان خاطر نشان کرد در این اوضاع فقط تهیه کننده‌های سینما و سینماداران یا عوامل فیلم ضرر نکرده‌اند بلکه شغل‌های دیگر هم تاوان این ویروس را داده‌اند. ما در شرایطی قرار داریم که باید مردم را به در خانه ماندن تشویق کنیم. هنوز فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دارد، چرا باید مردم برای فیلم دیدن جان خود را به خطر بیندازند که سرمایه‌گذار سینما ضررش را جبران کند؟


فیلم «خروج» با اکران آنلاین در دو هفته به فروش بیش از ۲ میلیارد رسید. قطعاً اگر سالن‌ها بازگشایی شوند، فیلم‌های اکران شده نمی‌توانند حتی بالای ۵۰۰ میلیون بفروشند، اکران آنلاین در این شرایط می‌تواند جایگزین مناسبی برای فیلم‌ها باشد. با اینکه دیدن فیلم در سالن سینما جذابیت بیش از حدی دارد، اما در شرایط فعلی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مخاطب حاضر نیست به سالن‌های سینما برود.

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.