سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۲

براری: سنگ شود نانی که قرار است با از بین رفتن مردم در سالن های سینما نصیب ما شود!/ برای اکران آنلاین امنیت به وجود آورید

اسماعیل براری

سینماپرس: اسماعیل براری تهیه کننده و کارگردان سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: سنگ شود نانی که قرار است با از بین رفتن مردم در سالن های سینما نصیب ما شود! کدام عقل سالمی می گوید در این بحران کرونا مردم باید به سالن های سینما بروند و زیر یک سقف نفس بکشند؟ هر کودکی این را می فهمد که این کار خطای بزرگ است و می تواند موجبات شیوع گسترده تر این ویروس منحوس را فراهم آورد!

کارگردان فیلم های سینمایی «جهنم سبز» و «شهر در دست بچه ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در اغلب کشورهای دنیا راه حل جدی برای رفع بحران سینما در دوران کرونا پیدا کرده اند؛ اینکه چرا ما در کشورمان از این راه حل ها پیروی نمی کنیم خود جای سوأل دارد!

وی ادامه داد: امروزه حتی معتبرترین جشنواره های سینمایی دنیا به صورت مجازی در حال برگزاری هستند و سینماها نیز به صورت کاملاً مجازی فعالیت می کنند اما متأسفانه ما با افرادی روبرو هستیم که با ندانم کاری های خود همچنان در پی اکران فیلم در سالن های سینما و یا بدتر از آن برگزاری جشنواره های سینمایی به صورت فیزیکی هستند!

این سینماگر با بیان اینکه نیاز مبرم امروز سینمای ایران توجه ویژه به اکران آنلاین است اظهار داشت: بنده از شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در مقام های بالاتر از ایشان قرار دارند می خواهم به این موضوع بازگشایی سالن های سینما در این بحران کرونا اخمی کنند و توجه خود را به گسترش امکانات اکران آنلاین و ایجاد امنیت در آن معطوف نمایند تا عوامل سینما بتوانند با خیال راحت فیلم های شان را در فضای مجازی اکران کنند.

براری در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه کسانی که باید کار کنند به نظر اهالی سینما وقعی نمی گذارند! تجربه ثابت کرده حتی اگر همه ما با هم یکصدا شویم باز هم آن ها برای ما کاری انجام نمی دهند. به عنوان مثال سال ها است همه از بیمه و تأمین معیشت و زندگی اهالی سینما سخن می گویند اما هیچ اثری نداشته و ندارد! فقط آقایان ما را آدم های معترض می دانند که نسبت به مسائل غر می زنیم ولی حرف های مان برای مدیران مهم نیست.

وی متذکر شد: اما من معتقدم ما باید غر بزنیم و راه را پیدا کنیم؛ باید برای دستیابی به هر مسأله ای در سینمای کشور در وهله اول بین سینماگران انسجام و اتحاد و همدلی به وجود بیاید که اگر این گونه شود بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف خواهند شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.