یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۵

محسنی نسب: برگزاری جشنواره فجر در شرایط فعلی اقدامی نابخردانه و غیرضروری است/ در این شرایط برگزاری جشنواره چه معنایی دارد؟

محسن محسنی‌نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر اقدامی نابخردانه، غیرضروری است؛ مسئولان و سیاست گذاران اگر راست می گویند و به فکر سینما و سینماگران هستند بهتر است بودجه هایی که قرار است برای برگزاری این رویداد در این روزهای صرف نمایند را به سینماگرانی اختصاص دهند که در ماه های اخیر کمترین درآمدی نداشته و در وضعیت فلاکت بار روزگار می گذرانند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شاخ کرگدن» و «شیرهای جوان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرسش اصلی بنده از متولیان سینمای ایران این است که وقتی کل جامعه درگیر است برگزاری جشنواره چه معنایی دارد؟ وقتی امروزه کل مجموعه سینما و سینماگران دچار مشکلات عدیده معیشتی هستند چرا ما باید با هزینه های سرسام آور و هنگفت جشنواره ای را برگزار کنیم که هیچ دستاوردی ندارد؟

وی ادامه داد: مگر این روزها روزهای جشن و جشنواره برگزار کردن است؟ ما رسماً شاهد بودیم که معتبرترین جشنواره ها و مراسم های سینمایی جهان مانند جشنواره فیلم کن، اسکار و... برگزار نشدند، حالا چه اصراری است که ما در این روزهای کرونایی جشنواره ای برگزار کنیم که هیچ ثمر و هدفی نخواهد داشت؟

این سینماگر تأکید کرد: وقتی کل سینما در عزا است و بخش های دستیاری و رده پایین سینما دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند مسئولان با چه تدبیر و عقلانیتی جشن برگزار می کند؟ آقایان این بودجه ای که دارید را به سینماگران بخت برگشته اختصاص دهید که این روزها حتی از تأمین حداقل های ضروری زندگی شان عاجز مانده اند!

محسنی نسب سپس با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث نابودی تمامی فیلم های شرکت کننده می شود اظهار داشت: وقتی فیلم های حاضر در این جشنواره توسط مردم و منتقدان و... دیده نشوند رسماً نابود می شوند. واقعاً نمی دانم چرا برخی از همکاران سینماگر ما هم پی تصمیمات نابخردانه برخی مدیران را گرفته و اصرار به برگزاری این رویداد بی دستاورد دارند؟

وی در همین راستا خطاب به مدیران سینمایی گفت: آقایان شما در ماه های آخر ریاست تان به سر می برید و ان شاالله به زودی خواهید رفت پس سعی کنید در این ماه های باقی مانده با انجام کارهای عام المنفعه نامی نیک از خودتان بر تارک سینمای کشور به یادگار بگذارید! آقایان این بودجه ای که می توانید صرف معیشت صنوف ضعیف سینما کنید را به آتش نکشید! ما با سینماگران ضعیف در تماس هستیم و می دانیم با چه مشکلات عدیده ای در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

کارگردان فیلم های سینمایی «مشت بر پوست» و «آخرین مرحله» متذکر شد: شما اگر می خواهید با برگزاری این جشنواره به نفع جناح و حزب خود برای انتخابات پیش رو فعالیت سیاسی داشته باشید نیز بهتر است با کار خیر و عام المنفعه فعالیت سیاسی کنید! بیایید یک بار هم که شده با سینماگران هم راستا و هم درد باشید! این جشنواره را برگزار نکنید و دنبال بیلان و آمار و ارقام نباشید! شما با برگزاری این جشنواره تنها به دوستان و نزدیکان خود منفعت می رسانید در صورتی که با نوآوری می توانید منافعی به کل اهالی سینما رسانده و این بودجه ای که در اختیار دارید را صرف معیشت سینماگران کنید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.