چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

بحران کرونا و اصرار برای برگزاری جشنواره فیلم فجر/۳

مظفری: برگزاری جشنواره در این روزهای کرونایی یک شوآف صرف است/ بودجه میلیاردی جشنواره را صرف معیشت سینماگران کنید

مجید مظفری

سینماپرس: مجید مظفری بازیگر سرشناس سینما گفت: معتبرترین و مهترین رویدادهای سینمایی در سراسر جهان یک به یک در حال لغو شدن هستند چرا که دولت های آن کشورها برای جان مردم شان ارزش قائل هستند و می خواهند جامعه سالمی داشته باشند اما در کشور ما قضیه معکوس است و مسئولان مان تنها خودشان را دوست دارند و تحت هر شرایطی در پی آن هستند تا خودشان را مطرح کرده و منافعی برای خود حاصل کنند از همین رو می بینیم که برخلاف تمام جشنواره های دنیا اصرار برای برگزاری جشنواره فجر آن هم در این روزهای بحرانی دارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «مسافران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برگزاری جشنواره در این روزهای کرونایی یک شوآف صرف، عملی خطرناک و به شدت نادرست است؛ برگزاری جشنواره به هر شکل و شیوه ای در این روزهای کرونایی عملی مذموم است! اگر قرار باشد این جشنواره با حضور مردم، سینماگران و اهالی رسانه و... برگزار شود جز اینکه هزاران نفر مبتلا به کرونا شوند و خدای ناکرده فوت بکنند دستاورد دیگری ندارد و اگر قرار باشد بدون حضور این افراد هم برگزار شود دیگر نام و عنوان «جشنواره» بر آن گذاشتن اشتباه است.

مظفری سپس با بیان اینکه برگزاری جشنواره در تمامی دنیا به نفع فرهنگ کشورها و محلی برای درآمدزایی شان است اما کشورهای دیگر منافع خود را به خاطر جان مردم شان نادیده می گیرند اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما مسئولان به دنبال تبلیغات و شوآف برای خودشان هستند. همه به خودشان فکر می کنند و منافع جمعی برایشان اصلاً تعریف نشده است!

این سینماگر برجسته تصریح کرد: در مورد همه اتفاقاتی که طی یک سال اخیر و پس از اپیدمی ویروس کرونا در کشور شاهد بودیم این امر مستتر است که تصمیمات مسئولان ما فقط به نفع خودشان بوده و بس!؛ آن ها هرجا دلشان خواسته دورهمی های ارگانی و دولتی برگزار کرده اند، هرجا به نفع شان از برگزاری مراسم ها و جشنواره ها اجتناب نکرده اند. هیچ کار اصولی و درستی در راستای پیشگیری از شیوع گسترده تر ویروس منحوس کرونا انجام نداده اند که نمونه بارز آن را در همین طرح تعطیلی اصناف و بستن جاده ها شاهد بودیم که هیچ نظارت درستی وجود نداشت و علیرغم آنکه ادعای بستن جاده ها واصناف وجود داشت ما به راحتی شاهد تردد بین استانی و فعالیت اصناف بودیم!

وی سپس خطاب به مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: واقعاً از خودتان سوأل کنید که اگر این جشنواره یک سال برگزار نشود چه اشکالی دارد؟ چه لطمه ای به سینمای ایران می خورد؟ اصلاً این جشنواره در این روزهای کرونایی قرار است چه چیزی را به ما و سینما اضافه کند؟ البته قطعاً یک چیز را اضافه می کند و آن هم گسترش ویروس کرونا است!

بازیگر فیلم های سینمایی «جنگ نفتکش ها» و «کشتی آنجلیکا» در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: آقایان خواهش می کنم به خودتان بیایید و برای یک بار هم که شده به نفع مردم عمل کنید!؛ بودجه میلیاردی جشنواره را صرف خرید واکسن و معیشت سینماگران کنید! مبلغ این جشنواره را صرف درمان بیماران کرونایی کنید که پولی برای درمان شان ندارند این بودجه هنگفت را صرف زندگی سینماگرانی کنید که به دلیل بیکاری و خانه نشینی زندگی شان با اختلالات جدی مواجه شده و بعضاً نانی در سفره ندارند! این بودجه را با برگزاری جشنواره به هدر ندهید!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.