دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

ساقی زینتی:

متاسفانه متن قراردادها قدیمی شده و طی سالیان مختلف هیچ تغییری هم نکرده است

ساقی زینتی

سینماپرس: ساقی زینتی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه در وضعیتی هستیم که دستمزد بازیگران پیشکسوت و باتجربه به ۱۰ سال قبل بازگشته است، مبالغ بسیار پایین هستند و همان مبالغ پایین هم به سختی پرداخت می شود، من نمی‌دانم چطور برخی بازیگران دستمزد میلیاردی می گیرند در صورتی که من بعد از ۳۱ سال کار هنوز در شهر پرند اجاره نشین هستم.

به گزارش سینماپرس، ساقی زینتی در گفت‌وگو با میزان پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک پروژه تاریخی بزرگ هستم منتها از سوی گروه اعلام شده که فعلا در مورد اثر صحبتی نداشته باشیم. فقط در همین حد می‌توانم بگویم که با اثری فاخر روبرو هستیم که برای تلویزیون ساخته می‌شود.

وی درباره کم‌کار شدن خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: آثار آماده پخش زیادی دارم که در نوبت هستند، شاید به این علت برخی تصور کنند که کم کار شده‌ام، در صورتی که این طور نیست و خوشبختانه همیشه سر کار هستم.

در اکثر مواقع پرداخت دستمزد بازیگران با تاخیر روبرو می‌شود

زینتی درباره تجربه بدقولی برخی تهیه کنندگان در خصوص پرداخت دستمزدها اظهار کرد: متاسفانه عدم پرداخت دستمزد سالهاست که همراه بازیگران بوده و من هم به وفور این مشکل را داشته‌ام، اینکه برخی افراد هستند که در پرداخت‌های نهایی بدقولی می کنند و متاسفانه بازیگر هم دستش به جایی بند نیست، البته طی دو سال گذشته کمی وضع بهتر شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد متن قرارداد بازیگران با تهیه کنندگان اظهار کرد: متاسفانه متن قراردادها قدیمی شده و طی سالیان مختلف هیچ تغییری هم نکرده است، این قراردادها معمولا آماده به دست بازیگر می رسند، متاسفانه گاها تهیه کننده اعلام می‌کند که در صورت پرداخت توسط اسپانسر و یا سازمان مبالغ را پرداخت می کند، در این مواقع من قرارداد نمی‌ بندم زیرا رابطه تهیه کننده و اسپانسر یا سازمان ربطی به بازیگر ندارد.

زینتی: حضور مشاور حقوقی در هنگام عقد قرارداد بازیگران لازم است

زینتی حضور مشاور حقوقی در کنار هنرمندان را اقدامی مثبت خواند و افزود: از نظر من حضور مشاور حقوقی و قضایی در کنار هنرمندان در هنگام عقد قرارداد و یا تسویه حساب بسیار مثبت است اما اینکه چه کسی هزینه های آن مشاور را پرداخت می کند هم مهم است.

وی دستمزد بازیگران پیشکسوت را ناچیز خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه در وضعیتی هستیم که دستمزد بازیگران پیشکسوت و باتجربه به ۱۰ سال قبل بازگشته است، مبالغ بسیار پایین هستند و همان مبالغ پایین هم به سختی پرداخت می شود، من نمی‌دانم چطور برخی بازیگران دستمزد میلیاردی می گیرند در صورتی که من بعد از ۳۱ سال کار هنوز در شهر پرند اجاره نشین هستم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.