یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

جایگاه زن در سینمای ایران/۱

عبیسی: خیلی از بازیگران نقش مادر را خراب کردند و به بدترین شکل آن را در فیلم ها و سریال ها به تصویر کشیدند/ تا کسی مادر نباشد نمی تواند نقش مادر را به درستی ایفا کند!

آفرین عبیسی در دومین روز سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: آفرین عبیسی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه زادروز خجسته بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص جایگاه زن در سینمای ایران گفت: من متأسفم که فرصت ایفای نقش مادر در سینما به افرادی داده می شود که چون شناختی از جایگاه مادر ندارند تصویری مخدوش از مادر ایرانی را در آثار ارائه می کنند؛ خیلی از بازیگران نقش مادر را خراب کردند و به بدترین شکل آن را در فیلم ها و سریال ها به تصویر کشیدند و این مسأله به عدم شناخت فیلمسازان برای انتخاب درست بازیگران باز می گردد.

بازیگر فیلم های سینمایی «عصر روز دهم» و «مهمان مامان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به ضرس قاطع عرض می کنم تا کسی مادر نباشد نمی تواند نقش مادر را به درستی ایفا کند! این اتفاق بسیار ناراحت کننده است که ایفای این نقش بسیار مهم و حساس در برخی فیلم ها و سریال ها به اشخاصی سپرده می شود که نه تاکنون ازدواج کرده اند و تجربه مادر شدن دارند و نه حتی با مادر و پدر خود زندگی می کنند!

وی ادامه داد: من اگر بخواهم کمی صریح تر بگویم باید عنوان کنم همه بازیگران نقش مادر را خراب کردند به جز خودم! من این باور و یقین را دارم که کارم را درست انجام دادم چون از سن ۱۷ سالگی تجربه مادر بودن را دارم و هر نقشی به من پیشنهاد شد بر اساس تجربه زیستی خودم با فرزندانم آن را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیدم.

عبیسی در پایان این گفتگو افزود: جایگاه زن و مادر آنقدر عظیم و بزرگ است که قطعاً سینمای ایران اگر همه تولیداتش را بر محوریت پرداختن به این جایگاه عظیم بگذارد باز هم نمی تواند حتی اندکی از این جایگاه رفیع را بازنمایی کرده و به تصویر بکشد؛ زن حیات بخش و مادر همه زندگی است.

نظرات

  • محمدجواد ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۲۰:۰۲
    0 0
    سلام پیشنهاد می کنم خبر و تحلیل سخنرانی دکتر شاه حسینی را در جشنواره عمار در همین موضوع کار کنید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.