جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

نگاهی به روز نهم برگزاری جشنواره چهل و یکم؛

منابع غیر رسمی خبر از ۷ نفره شدن هیأت داوران دادند؛ مسئولان جشنواره همچنان در سکوت به سر می برند/ از حضور خانواده شهید بروجردی تا برگزاری نشست خبری در ساعات بامدادی!

هشتمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: در حالی که در اقدامی عجیب و غیرحرفه ای مسئولان جشنواره در سکوت مطلق خبری به سر می برند و از اطلاع رسانی حداقلی نیز سر باز می زنند، منابع غیررسمی که پیش از این اسامی ۵ تن از اعضای هیأت داوران را اعلام کرده بودند خبر از ۷ نفره شدن هیأت داوران دادند و اعلام کردند یک مدیر رادیو تلویزیونی و یکی از اعضای هیأت انتخاب به جمع داوران اضافه شده اند!

به گزارش سینماپرس در حالی روز نهم جشنواره به پایان رسید که علیرغم ادعای بین المللی بودن جشنواره هنوز نام هیچ یک از مهمانان، کشورهای شرکت کننده در بازار فیلم، داوران بخش بین الملل و… اعلام نشده!؛ ضمن آنکه به دلیل برخورد گزینشی مسئولان جشنواره با اصحاب رسانه و عدم دعوت از آن ها برای افتتاح بازار فیلم در برج میلاد، بسیاری از خبرنگاران امکان و اجازه دسترسی به برج میلاد و بازدید و تهیه گزارش از بازار فیلم را پیدا نکردند.

روابط عمومی جشنواره در ساعات بامدادی روز دهم جشنواره با انتشار یک عکس مدعی شد مهمانان خارجی با وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، دبیر و ستاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر دیدار کرده اند! این اتفاق در حالی است که همچنان اسامی رسمی این افراد و نام کشورهای شان اطلاع رسانی نشده است! علاوه بر این میزان استقبال از فیلم های بخش بین الملل به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب، انتشار روزانه برنامه و تداخل با اکران فیلم های ملی بسیار اندک و انگشت شمار است!

فیلم سینمایی «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت نیز که قرار بود دو روز قبل اکران شود و پس از معطلی دو ساعته منتقدان و اهالی رسانه اکران نشد، سرانجام پس از وقفه ای طولانی و علیرغم آنکه اعلام شده بود فیلم ساعت ۲۲ نمایش داده می شود با بیش از ۴۰ دقیقه تأخیر روی پرده رفت و نشست خبری آن نیز در ساعات آغازین بامداد بدون حضور تهیه کننده برگزار شد!

عدم حضور تهیه کننده این فیلم در نشست خبری در حالی بود که بخشی از پرسش اهالی رسانه در خصوص هزینه فیلم و دستمزد عوامل بود و کارگردان مرتب اعلام می کرد نمی تواند در این زمینه پاسخگو باشد! این در حالی است که برخی اهالی رسانه در گفتگوهای خصوصی شان خبر از هزینه کرد چند ده میلیاردی برای تولید این فیلم می دادند! امید است نهادهای شرکت کننده در جشنواره فجر هرچه سریع تر شفاف سازی مالی در خصوص هزینه کردهایی که همه از بودجه بیت المال و جیب مردم صورت گرفته، باشند.

خوشبخت کارگردان فیلم «گل‌های باوارده» در این نشست خبری با انتقاد از فشارها روی وی برای حضور فیلمش در فجر چهل و یکم گفت: تنها چهل درصد ایده‌های ما در فیلم اجرا شد! چون فیلم آماده نشده بود و اصرار داشتند به جشنواره امسال برسد؛ یک نسخه مزخرف از فیلم را دیدید! برای وزیر نفت توضیح دادم که نسخه‌ای که دارد از فیلم برای شما نمایش داده می‌شود، مورد تایید من نیست و از سالن خارج شدم!

وی سپس با اشاره به برخی سیاست های یک بام و دو هوا گفت: چرا اخبار جشنواره را باید در تلگرام که فیلتر است چک بکنیم؟ این ‌ها حرف سیاسی نیست حرف اجتماعی است! وقتی فیلم دو ماه کار دارد با دستور نمی‌شود کار را زودتر رساند!

خانواده شهید بروجردی برای نمایش فیلم «غریب» که درباره بخشی از مجاهدت های این شهید بزرگوار ساخته شده به پردیس ملت آمدند؛ سمیه بروجردی فرزند شهید به یکی از خبرگزاری ها گفت: آنچه ساخته شده است به واقعیت شهید بروجردی نزدیک است. زندگی این شهید تلاطم زیاد داشته؛ او قبل و بعد از انقلاب فعالیت های بیشماری داشته است و نسل جوان نیاز دارد تا با چنین چهره هایی آشنا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.