دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

به کارگردانی «مدیرگروه مستند روایت فتح»؛

«سلاح ایرانی» دیدنی شد

مستند «سلاح ایرانی»

سینماپرس: مدیر گروه مستند روایت فتح در مراسم رونمایی از مستند «سلاح ایرانی» از تولید مجموعه مستند جزایر ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «سلاح ایرانی» با حضور داوود مرادیان کارگردان این مستند و مدیرگروه مستند روایت فتح، کریم خوش مرام قائم مقام و علیرضا استرابی دستیار ویژه رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از هنرمندان مستندساز در تالار شهید آوینی این بنیاد برگزار شد.

در این مراسم داوود مرادیان مدیر گروه مستند روایت فتح با اشاره به اینکه مجموعه مستند «سلاح ایرانی» به بررسی توانمندی‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح ایران می‌پردازد، گفت: این مجموعه با همکاری مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع، طی یک سال ساخته شده است.

وی به قسمت‌های پنج‌گانه این مجموعه که با عناوین توانمندی‌های شناوری ارتش، توانمندی‌های شناوری سپاه، توانمندی‌های موشکی - دریایی ارتش و سپاه، پدافند هوایی و توانمندی‌های موشک‌های بالستیک تولید شده، اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، این مجموعه ابتدا از شبکه مستند سیما به نمایش درآمده و سپس از دیگر شبکه‌های سیما نیز پخش خواهد شد.

مرادیان با بیان اینکه این مجموعه ۵ قسمتی، مرحله نخست از مجموعه مستند «سلاح ایرانی» است، ادامه داد: این ۵ قسمت به توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح در دهه گذشته پرداخته و مرحله دوم، مستندهایی با تصاویر جدید و دیده نشده درباره دستاوردهای جدیدتر دفاعی ایران خواهد بود.

همچنین در این جلسه اعلام شد با همکاری مشترک شبکه مستند سیما و گروه مستند روایت فتح، مجموعه مستند «جزایر ایرانی» از هفته جاری کلید خواهد خورد. این مستند در فاز نخست به مجموعه جزایر نازعات (جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک و سیری) خواهد پرداخت.

از آغاز بازپس‌گیری جزایر سه‌گانه تا امروز که حدود نیم قرن از آن می‌گذرد، هیچ مستندی از این جزایر به‌صورت کامل تهیه نشده و این برای نخستین بار است که همه مسائل از اقلیم تا زیست بوم جزایر، در یک مجموعه مستند مطرح خواهد شد.

تفاوت این مجموعه مستند با مستندهایی که تاکنون از جزایر ایرانی ساخته شده، توجه به زیست بوم، حماسه‌های محلی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و مسائلی از این دست بوده و تلاش خواهد کرد از اقلیم‌گردی صِرف و پرداخت به قابلیت‌های گردشگری، فراتر رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.