جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

تهیه‌کننده سریال استراتژیک «آتش و باد»:

هزینه «آتش و باد» با یک سوم درآمد آگهی‌های تبلیغاتی جبران می‌شود/«بنیاد مستضعفان» خیلی ما را اذیت کردند

سریال «آتش و باد»

سینماپرس: تهیه‌کننده «آتش و باد» با اشاره به ادامه مراحل پس‌تولید این مجموعه همزمان با پخش قسمت‌های پایانی، تأکید کرد یک سوم هزینه آگهی‌های بازرگانی حین پخش، هزینه تولید این سریال را پوشش می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال «آتش و باد» درباره بازخوردهای این مجموعه به مهر بیان کرد: از بازخوردهای اطرافیان، دوستان و شهرستان‌های مختلف به نظر می‌آید کار در حدی دیده شده و مورد استقبال هم بوده است.

وی ادامه داد: موتور سریال به دلیل معرفی شخصیت‌ها تا حدی دیرتر روشن شد، ولی در ادامه مردم آن را همراهی کردند. در کل به نظرم بازخوردها خوب بود ولی سطح انتظار ما بالاتر بود. یعنی با توجه به سختی‌ها و تلاش‌های فراوان انتظار داشتیم بیشتر دیده می‌شد.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره زمان پخش که باعث شد نارضایتی‌هایی به وجود بیاورد هم عنوان کرد: ما مدتی سریال را ساعت هشت و نیم شب پخش می‌کردیم بعد در ماه رمضان ساعت هفت شد و بعد از آن دوباره ساعت تغییر کرد. چند قسمت هم به خاطر مشکلات فنی از طرف خودمان دیر پخش شد یا تکراری پخش شد.

وی اضافه کرد: از ابتدا قصدم این بود مثل سریال «حضرت یوسف» و یا «گیلدخت»، سریال ما هم هفتگی پخش شود اما دوستان نپذیرفتند و گفتند نیاز است که الان به پخش برسد. در ادامه همکاری خوبی هم در پخش پیدا شد اما مثل خود تولید کار که فراز و فرود سنگینی داشتیم در پخش هم همین فراز و فرودها وجود داشت.

نجاریان در ادامه درباره قسمت‌های باقی مانده سریال توضیح داد: تاکنون ۴۵ قسمت سریال پخش شده است و بیشتر از ۱۰ قسمت دیگر هم مانده است. فرایند پس تولید سریال همچنان ادامه دارد چون مشکلات مالی داشتیم و پس تولید را نتوانستیم به موقع انجام دهیم و زمانی که به ما بودجه رسید کار تمام نشد. الان کار موسیقی، صداگذاری و… دیگر موارد همچنان به صورت همزمان انجام می‌شود. بخش زیادی هم ویژوال افکت داشتیم که تا قسمت‌های آخر طول می‌کشد.

نجاریان درباره هزینه تولید این سریال تاریخی و اینکه آگهی‌های بازرگانی توانسته‌اند بودجه آن را بازگردانند هم عنوان کرد: ما با رقم مناسبی توانستیم سریال را تولید کنیم. درباره هزینه نمی‌توان رقمی گفت ولی حتی یک سوم از آگهی‌ها به نظرم رقم ساخت سریال را پوشش می‌دهد. یعنی فقط بخشی از تبلیغات مثلاً همان آگهی شروع سریال که این اثر را ببینید رقم قابل توجهی را پوشش می‌دهد.

وی درباره چالش‌ها نیز عنوان کرد: مشکلی که داشتیم با روابط عمومی بنیاد مستضعفان بود که خیلی ما را اذیت کردند. به دلایل مختلف می‌گفتند ماه دیگه یا چند وقت دیگر لوکیشن را می‌دهند. تاخیر مدام باعث شد هم ما فصل بهار را از دست دادیم و هم در زمستان عوامل مجبور بودند لباس‌های نازک در سرما می‌پوشیدند.
زمانی هم که لوکیشن را دادند اگرچه با تخفیف صورت گرفت اما باز هم هزینه بالایی گرفته شد.
خود کرونا هم خیلی ما را اذیت کرد، نگرانی‌هایی که عوامل داشتند آقای کریم مبارکه را از دست دادیم و کار با سختی و مشقت زیادی جلو رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.