دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

لزوم تنوع ژانر در سینما/۵

یشایایی: وضعیت فیلم های امروز سینما قابل دفاع نیست/ سطحی نگری در تولید فیلم ها خطرناک است

هارون یشایایی در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده پیشکسوت سینما گفت: کمدی هایی که این روزها اکران می شود نیز کمدی های خوبی نیست که بتواند ماندگار شده و طیف انبوهی از جامعه را با خود همراه کند.

هارون یشایایی تهیه کننده پیشکسوت سینما در خصوص لزوم تنوع ژانر در سینمای کشور و عبور از دو ژانر «اجتماعی» و «کمدی» گفت: وضعیت فیلم های امروز سینما اصلاً قابل دفاع نیست چرا که ما فیلم خوب نمی بینیم! حتی کمدی هایی که این روزها اکران می شود نیز کمدی های خوبی نیست که بتواند ماندگار شده و طیف انبوهی از جامعه را با خود همراه کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «اجاره نشین ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: فیلمی مانند «اجاره نشین» ها می تواند نمونه یک کمدی خوب و موفق در سینما باشد که با اینکه سال ها از تولیدش می گذرد همچنان در ذهن مردم نشسته و برای آن ها تازگی دارد. در این فیلم سعی شده تا موقعیت های خنده دار خلق شود اما امروز فیلم های کمدی ما آثار سطح پایینی هستند که بیشتر با متلک پراکنی و و حرف های عجیب سعی می کنند مخاطب را بخندانند!

وی با بیان اینکه سطحی نگری در تولید فیلم ها خطرناک است ادامه داد: بی شک در سینما باید تنوع تولید و تنوع ژانر وجود داشته باشد اما مهمتر از مسأله تنوع ژانر این است که سطحی نگری در تولیدات از بین برود و آثار بتوانند عمق داشته باشند.

یشایایی تأکید کرد: هر فیلمسازی برای مخاطب فیلم می سازد و دوست دارد اثرش دیده شود. اگر امروز ما شاهد آن هستیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران سال ها است به سینما نمی روند و فیلم ها مخاطبان اندکی دارند به دلیل آن است که ساختار فیلم های مان برای مخاطب جذابیت نداشته است و این اتفاق نیاز به یک بازنگری جدی و اساسی دارد.

این سینماگر پیشکسوت در پایان این گفتگو افزود: به هر صورت بنده تردید ندارم سینما دوباره راه خود را پیدا خواهد کرد و به حیاتش ادامه خواهد داد. اگر این روزها دوره افول و نزول شدید سینما را شاهد هستیم به امید خدا دوره های بهتر از راه می رسند و سینما می تواند دوباره برای عموم مردم با هر سلیقه و ذائقه ای جذابیت ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.