یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

گی‌یرمو دل تورو:

از کمال متنفرم/برای بازیابی روحیه انسان به چیزهایی نیاز است که ساخته دست بشر باشد

گی‌یرمو دل تورو

سینماپرس: گی‌یرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی با حضور در مستر کلاسی یک ساعته در جشنواره انسی ۲۰۲۳، به نکات مهمی درباره انیمیشن پرداخت.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، گی‌یرمو دل‌تورو که به تازگی جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی را برای استاپ موشن «پینوکیو» دریافت کرده است، با شرکت در مستر کلاسی در جشنواره انیمیشن انسی گفت: استاپ موشن، به نظر من، زیباترین شکل انیمیشن است، زیرا صمیمی‌تر است و به معنای واقعی کلمه از ارتباط بین انیماتور و یک مدل فیزیکی شکل می‌گیرد.

وی در حالی که استاپ موشن را به عنوان نزدیک‌ترین چیز به بازی با اسباب بازی تشبیه کرد، خطاب به سازندگان انیمیشن‌های استاپ موشن که در جمع حاضر بودند، گفت: ما آدم‌های عجیب و غریب این اتاق هستیم، خانواده شما فکر می‌کنند شما بی‌فایده هستید و همین خوب است.

دل تورو در ادامه گفت: همه انیماتورها عجیب و غریب هستند، اما انیماتورهای استاپ موشن عجیب‌تر از همه هستند. آنها در جناح خشن و دیوانه جای می‌گیرند. چرا؟ زیرا در حال اجرای فرمی هنری هستند که بسیار کند و بسیار دردناک است و از دنیای قدیم می‌آید.

وی با بیان اینکه همواره سعی می‌کند تا حد امکان از مجموعه‌ها و افکت‌های دیجیتال پرهیز کند، تاکید کرد برای بازیابی روحیه انسان به چیزهایی نیاز است که ساخته دست بشر باشد.

وی افزود: عاشق چیزهایی هستم که دست ساز به نظر می‌رسند؛ از کمال متنفرم.

در این دوره شنواره انسی که به انیمیشن مکزیکی ادای احترام می‌شود، دل تورو اولین «کینگ کونگ»، آثار هایائو میازاکی و ری هریهاوزن از جمله «هفتمین سفر سندباد»، «جیسون و آرگونات‌ها» را از جمله آثاری خواند که بر وی و دیگران تأثیر زیادی گذاشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه ترجیح می‌دهد بیش از حد از انیمیشن‌های سه بعدی و جلوه‌های دیجیتال کامپیوتری در کارهای خود استفاده نکند، تاکید کرد نیاز به انواع انیمیشن وجود دارد؛ درست مثل منویی که بشود از آن غذای تند یا کمی تند سفارش داد و گفت: ما شبیه هم هستیم و همه با هم فرق داریم.

دل تورو به مخاطبانش یادآوری کرد که اکنون ۵۸ ساله است و در ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود در ۱۷ سال غیرفعال بوده است.

او با بیان اینکه امیدوار است بتواند استاپ موشنی برمبنای یک درام فانتزی بزرگسالان را که در دست ساخت دارد، بسازد، گفت: من ۱۲ فیلم ساخته‌ام اما ۴۴ فیلمنامه نوشته‌ام، بنابراین اگر این را در نظر بگیرید، تنها توصیه‌ای که می‌توانم به شما بکنم این است که میزان بهره‌وری شما در مقابل تلاش‌تان به طرز ناامیدکننده‌ای سخت و طولانی خواهد بود و همیشه با احمق‌ها روبرو خواهید شد. تمام کار من این بوده که هیچ اهمیتی به آنها ندهم و به تلاش خود برای انجام آن ادامه خواهم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.