شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

کشوری که عموم آن کتابخوان نباشند و کتابخوانی یک فرهنگ و عادت نباشد جامعه‌اش به آینده خود امیدی ندارد

شورای کتاب کودک

سینماپرس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید محتوا در زمینه مالی و بازارهای سرمایه‌ای حلقه مفقوده توسعه آگاهی عمومی و تخصصی این بخش است.

به گزارش سینماپرس، سیدیاسر احمدوند روز شنبه -۱۷ تیرماه- در همایش تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه اظهارداشت: انتشارات تخصصی برای بورس گامی مهم در زمینه آگاهی‌سازی مردم و پرورش نیروهای متخصص در حوزه مالی و بازار سرمایه است.

وی اضافه کرد: وضعیت تولید محتوا در حوزه مالی و بازار سرمایه در کشور ما خیلی به سامان نیست بنابراین گسترش مراکزی که در در حوزه تولید محتوا در زمینه اقتصادی و بورس فعالیت می‌کنند الزامی است.

احمدوند تاکید کرد: در اقتصاد هم مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر ما شاهد شبه علم هستیم که نیازمند حرکت به سمت تهیه و تدوین محتواهای کاملا علمی براساس نیازهای اقتصادی ما است. ترویج دانش مورد نیاز و روزامد در زمینه بورس می‌تواند فضای اقتصادی کشور را متحول کند.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر جامعه‌ای می‌خواهد پیشرفت کند باید به شکل عمومی کتابخوانی را هدف خود قرار دهد. امروزه پیشرفت شرق آسیا مبتنی بر توسعه کتابخوانی است که از چند دهه پیش آغاز شده و یک شبه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: اگر مراکز خدماتی و تولیدی بخشی از منابع خود را به حوزه کتاب تخصیص دهند حرکتی مضاعف به سمت تولید مبانی علمی و آگاهی‌سازی عمومی خواهیم داشت.

احمدوند تاکید کرد: کشوری که عموم آن کتابخوان نباشند و کتابخوانی یک فرهنگ و عادت نباشد، جامعه‌اش به آینده خود امیدی ندارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه تولید محتوای ادبی کشور نسبت به بخش‌های دیگر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ هزار تولید محتوای ادبی سالانه در کشور داریم و این نشان از نشاط جامعه دارد.

احمدوند بر بومی سازی دانش در کشور تاکید کرد و افزود: در حوزه مالی و بازار سرمایه این تولید محتوا باید به دست متخصصین این حوزه انجام شود.

همزمان با روز قلم آیین تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ایران در مراسمی با عنوان «سرمایه قلم» با حضور فعالان این حوزه و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل لاله تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.