دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

مدیر رادیو محرم:

طبق نظرسنجی‌ها «رادیو محرم» در ایام شهادت امام حسین (ع) پرمخاطب‌ترین رادیوی کشور است

رادیو محرم

سینماپرس: مدیر رادیو محرم از میزان شنوندگان این رادیو فصلی خبر داد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها بیش از ۱۵ میلیون شنونده از رادیو محرم استقبال کردند.

به گزارش سینماپرس، مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم از استقبال بیش از ۱۵ میلیون نفری مخاطبان از این شبکه رادیویی خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۶ بود که به مناسبت فرارسیدن این ماه و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رادیوی فصلی محرم رونمایی شد. هفتمین سال فعالیت رادیو محرم در حالی آغاز شد که این رادیو امروز توانسته جای خود را در بین مخاطبان خود باز کند به طوری که نه تنها از داخل کشور بلکه از برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز شنونده دارد. این رادیو در جدیدترین اقدام، در پخش برنامه به ۲۰ نوع گویش، لهجه و زبان، از جمله فارسی، عربی، انگلیسی و اردو و... را در دستور کار قرار داده است.

طبق نظرسنجی‌ها رادیو محرم در ایام شهادت امام حسین (ع) پرمخاطب‌ترین رادیوی کشور است، در واقع ترکیبی از بخش مداحی، نوحه‌خوانی و روضه بزرگان و اشعار آیینی است. این در حالی است که استقبال بیش از ۱۵ میلیونی شنوندگان این رادیو در بازده زمانی بیست روزه ابتدایی محرم، فقط از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا صورت گرفته و احصاء آمار شنوندگانی که از طریق رادیو نما و رادیوهای آنالوگ نظیر رادیوی اتومبیل، خانگی و... نسبت به استماع این موج رادیویی اقدام نموده اند، میسر نیست و قطعا تعداد مخاطبان این حسینه رادیویی بسیار فراتر از این عدد است.

مدیر رادیو محرم موفقیت در جذب این تعداد شنونده را توجه بر نیاز و خواسته مخاطبان دانست و افزود: بی شک این موفقیت در گرو تصمیماتی بوده است که براساس نیازسنجی مخاطبان صورت گرفته است که می‌توان به شناسایی مداحی‌ها در همه اقوام و گویش‌های عزاداری همه هموطنانمان در خراسان، بوشهر، مازندران، زنجان، خوزستان، لرستان و ... که دارای سبک‌های متفاوتی در عزاداری هستند، اشاره کرد که از ویژگی‌های رادیو محرم امسال است و از آنجایی که رادیو محرم سراسری است، به شناسایی عزاداری با همه گویش‌ها پرداخته است.

به گفته وی، بیان و پخش مطالبات مخاطبان و اهمیت به آن و دقت به محتوای مناسب مداحی‌ها، روضه‌ها و نظارت بر مداحی‌های پخش شده از دیگر رویکردهای رادیو محرم بود که سبب استقبال مخاطبان شد.

علاوه بر اینها؛ توجه به نیاز مخاطبان خارجی و پخش مداحی‌های اقوام مختلف از جمله انگلیسی، پاکستانی، افغانستانی و ... تبلیغات رسانه‌ای از جمله روزنامه تلویزیون، رادیو و فضای مجازی از دیگر موارد است.

کاویانی در پایان با اشاره به اهدافی که رادیو محرم بر عهده داشت، افزود: توجه به معارف اهل بیت (ع) خصوصا ترویج آموزه‌ها و ارزش‌هایی که حضرت سیدالشهدا برای آن‌ها قیام کرد، ترویج الگوی صحیح عزاداری، توجه به عزاداری سنتی و ارائه محتوای مستند در ساختار مطلوب، از اهدافی بود که این رادیو دنبال کرد. از دیگر اهداف می‌توان به ترویج مقتل‌خوانی و روضه‌خوانی مستند و معتبر اشاره کرد.

رادیو فصلی محرم، از شب اول ماه محرم بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز شروع به‌کار کرده و تا پایان این ماه در سراسر کشور برای مخاطبان پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.