یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

«داود خیام» در گفتگو با سینماپرس:

فقدان اتحاد، انسجام و اعتماد میان سینماگران و مدیران باعث به وجود آمدن بحران های عظیم در هنرهفتم شده است

داوود خیام در مراسم اختتامیه سومین دوره جشن فیلم کوتاه ده

سینماپرس: داود خیام کارگردان سینما گفت: اگر همه سینماگران، سیاست گذاران و مدیران سینمایی تنها دغدغه شان سینما و بهبود اوضاع آن باشد قطعاً می توانیم شاهد تحولات مثبت در این حوزه باشیم.

داود خیام کارگردان سینما همزمان با اتمام دومین سال حضور مدیران سینمایی جدید در خصوص وضعیت امروز سینمای کشور گفت: فقدان اتحاد، انسجام و اعتماد میان سینماگران و مدیران باعث به وجود آمدن بحران های عظیم در هنرهفتم شده است و ما اگر می خواهیم دوباره سینما احیاء شود و بتواند در مسیر درست حرکت خود را ادامه دهد باید این اتحاد و انسجام و حس اعتماد و همدلی را دوباره زنده کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ماحی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم مهمترین مسأله امروز سینمای ایران این است که ما به یکدیگر اعتماد نداریم؛ اگر همه سینماگران، سیاست گذاران و مدیران سینمایی تنها دغدغه شان سینما و بهبود اوضاع آن باشد قطعاً می توانیم شاهد تحولات مثبت در این حوزه باشیم.

این سینماگر ادامه داد: فقدان اتحاد در هر حوزه و رشته ای می تواند بحران ایجاد کند؛ اگر مدیر و مسئولی می خواهد حوزه زیرمجموعه خود بدرخشد و پیشرو باشد باید تمام تلاش خود را به کار بندد تا حس وحدت و همدلی را در آن حوزه فراهم کند به نحوی که تمام اعضای زیرمجموعه دستگاهش به او ایمان داشته باشند و بدانند آن مدیر خیر و صلاح شان را می خواهد.

خیام با بیان اینکه افسوس که جای اتحاد و اعتماد در سینمای کشورمان به شدت خالی است اظهار داشت: دولتمردان و سینماگران باید با هم متحد شوند و اعتماد داشته باشند تا حوزه فرهنگی و هنری کشور بتواند بیش از پیش درخشش پیدا کند.

وی یادآور شد: پیش از این مسئولان با هنرمندان رو در رو گپ و گفت داشتند؛ اگر قرار بود پروژه ای تولید شود تهیه کننده و کارگردان آن فیلم به راحتی می توانستند با مدیران سینمایی ارتباط داشته باشند و همین هم کلامی باعث می شد تا مشکلی بر سر راه تولید فیلم ها به وجود نیاید اما از زمانی که این گفتگوی رو در رو در سینما از بین رفت و همه چیز جای خود را به کاغذ بازی داد ما شاهد ایجاد موانع بحران آفرین بسیار در سینما شدیم.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «شاباش» در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران سینمایی باید یقین داشته باشند که هیچ فیلمی نمی تواند به ارکان کشور و جامعه آسیب بزند. اصلاً هنرمند واقعی نمی تواند آسیب رسان باشد. ما در تمام دنیا وقتی نگاه می کنیم هیچ آدم خلافکاری را نمی بینیم که در وادی هنر فعالیت کند؛ هنرمند واقعی در خدمت رشد و توسعه و تعالی جامعه خویش است و مدیر فرهنگی باید با شناسایی هنرمندان واقعی و دغدغه مند از آن ها برای استمرار کارشان حمایت ویژه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.