جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«فال» نماینده بلژیک شد

فیلم سینمایی «فال»؛ بالوجی

سینماپرس: بلژیک «فال» را به آکادمی اسکار معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، بلژیک «فال» ساخته بالوجی اولین فیلم از یک رپر که روی صندلی کارگردانی نشسته را به عنوان نماینده خود برای اسکار ۲۰۲۴ در بخش بهترین فیلم بین المللی معرفی کرد.

این درام رئالیسم جادویی درباره کوفی (با بازی مارک زینگا) یک مرد جوان کنگویی است که پس از سال‌ها زندگی در بلژیک، به زادگاهش، کینشاسا برمی‌گردد تا با خانواده‌اش دوباره پیوند برقرار کند. کوفی با یک خال بزرگ به دنیا آمده و همین موجب شد تا مادرش او را به اروپا تبعید کند. در طول فیلم، بالوجی ۴ داستان از افرادی را که از سوی جامعه خود به اتهام جادوگری طرد شده‌اند تصویر می‌کند.

«فال» محصول مشترک بلژیک، هلند، کنگو، فرانسه و آفریقای جنوبی است و پیش از این در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه چشم‌انداز جدید را برای بالوجی به ارمغان آورد. لوویا گیارکی از هالیوود ریپورتر در نقد خود، این فیلم را «برخوردی هنرمندانه و جذاب از تجربه دیاسپوریک آفریقایی» خوانده است.

بلژیک سال پیش با «نزدیک» ساخته لوکاس دونت نامزدی اسکار را کسب کرد. این کشور تاکنون ۸ بار نامزدی اسکار را به دست آورده اما هرگز موفق به کسب جایزه در این بخش نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.