دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

هما خاکپاش:

هنرمندان در حال دق کردن هستند و مدیران «خانه سینما» به اموری می‌پردازند که هیچ نفعی برای سینما و سینماگران ندارد

هما خاکپاش

سینماپرس: هما خاکپاش بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان در حال دق کردن هستند و مدیران خانه سینما اصلاً به آن ها توجهی ندارند و به اموری می پردازند که هیچ نفعی برای سینما و سینماگران ندارد.

بازیگر فیلم های سینمایی «مادرم گیسو» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بخش کثیری از هنرمندان این روزها بیکار و خانه نشین شده اند؛ مدیران خانه سینما حتی از تأمین امنیت شغلی برای اهالی سینما عاجزند و این اتفاق باعث شده تا یک عده معدود به صورت مداوم در سینما مشغول به کار باشند و مانند مهره های شطرنج در صفحه سینما جا به جا شوند.

وی ادامه داد: نه فقط خانه سینما که هیچ نهاد و ارگانی به فکر ما نیست! گویی ما اصلاً وجود خارجی نداریم، اهمیت نداریم، بودن و نبودن مان فرقی نمی کند. این روزها بسیاری از چهره های مطرح سینما که سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و توسعه سینمای کشور صرف کرده در بستر بیماری هستند، برخی پول نان شب ندارند و برخی در تأمین اجاره منزل خود پریشان حالند اما افسوس و دریغ که این ها برای مسئولان خالی از اهمیت است.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه وقتی این نهاد عنوان «خانه» به خود داده باید مأمن و جان پناه سینماگران باشد اظهار داشت: افسوس که این ها فقط یک عنوان است؛ کدام خانه؟ کدام سینما؟ این ها یک سری کلمات است که به صورت زیبا پشت سر هم ردیف شده اند! آنچه مهم است اینکه ما هیچ حمایتی نمی شویم و در این روزگار وانفسا رسماً به حال خود رها شده ایم و هیچ آینده روشنی جلوی روی خود نمی بینیم.

خاکپاش تصریح کرد: بنده شخصاً هیچ امیدی به آینده ندارم! ما باید با چه امیدی زندگی کنیم وقتی حتی یک بازنشستگی ساده نداریم و سال ها به صورت قراردادی کار کردیم؟ بدتر از همه اینکه مردم تصور می کنند ما زندگی های فوق لاکچری داریم و نمی دانند دست های مان خالی است. واقعاً کسی از خود سوأل کرده که بنده نوعی چرا باید این روزها از بیکاری مجبور شوم به بلاگری و تبلیغات در فضای مجازی رو بیاورم؟

بازیگر سریال های تلویزیونی «مردان آنجلس» و «آینه عبرت» خاطرنشان کرد: مدیران خانه سینما حتی همت این را نداشتند که در روز ملی سینما یک تماس یک دقیقه ای با سینماگران بگیرند و حال آن ها را بپرسند. البته این هم توقع بی جایی است چرا که ما در زمانه ای زیست می کنیم که آن ها حتی حاضر به پاسخگویی تماس ها و درخواست های ما هم نیستند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال بنده حدود ۶ ماه است که درخواست وامی حدود ۳۰ میلیون تومان به خانه سینما داده ام اما هنوز هیچ جوابی به بنده داده نشده؛ این اتفاق در حالی است که ما در شرایط بدی روزگار می گذرانیم. شاید کسی باور نکند که من مجبور شدم طلاهایم را بفروشم تا بتوانم اجاره خانه ام را پرداخت کنم. یک وام ناچیز ۲۰-۳۰ میلیون تومانی دیگر چه چیزی است که حتی آن را هم از ما دریغ می کنند؟

خاکپاش تأکید کرد: بقیه نهادها وضعیتی بدتر از خانه سینما دارند؛ به عنوان مثال صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان کدام حمایت را از ما دارد؟ چه کاری برای ما انجام داده و چه قدیمی در راستای بهبود وضعیت زندگی ما برداشته است؟

وی در پایان این گفتگو افزود: من فقط می خواهم به جوانانی که عشق سینما دارند بگویم کار در سینما هیچ آینده ای ندارد. بنده همین اواخر ۳ کارتن لوح تقدیر و چند کیلو برگه قراردادهایم را بیرون گذاشتم این ها حاصل یک عمر زحمت من بود که به هیچ دردی نخورد و اگر همه آن ها را در یک دکان می بردم به من حتی یک سطل ماست هم نمی دادند.

به گزارش سینماپرس، هما خاکپاش بازیگر پیشکسوت و با سابقه کشورمان بوده که از دهه ۶۰ تا کنون در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی فراوانی به ایفای نقش پرداخته است. او بازیگری را از دوران جوانی آغاز کرد و تا به امروز توانسته در سریال‌ها و فیلم‌های بسیار زیادی بازی کند. البته حضور هما خاکپاش در طی سال‌های اخیر بسیار کم رنگ شده است و خودش دلیل آن را باند بازی شدن سینما و تلویزیون می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.