دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

قائم مقام ساترا:

«فرهنگ» برای «ساترا» در اولویت است/نمایش استعمال دخانیات و سیگار در آثار نمایشی محدودیت دارد

سریال «زخم کاری»

سینماپرس: قائم مقام ساترا گفت: استفاده بیش از حد سیگار توسط هنرمندان و نمایش آن‌ها در تابلوهای تبلیغاتی منجر به خوشحالی شرکت‌های مرتبط با دخانیات می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محسن قائمی‌نسب، قائم مقام ساترا در پاسخ به این سوال که چگونه بر فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی پیرامون مصرف دخانیات و سیگار نظارت می‌شود، گفت: در گذشته بخشی از محتوای شبکه نمایش خانگی نمایش استعمال بیش از حد دخانیات بود.

قائمی‌نسب ادامه داد: نه اینکه الان استعمال دخانیات وجود ندارد؛ ولی همکاران ما در معاونت پایش و نظارت ساترا به شدت مراقب هستند و دستور اصلاح موارد ممنوع را می‌دهند. نمایش استعمال دخانیات و سیگار در آثار نمایشی محدودیت دارد و طبق قانون این محدودیت‌ها اعمال می‌شود. همکاران ساترا به صورت هفتگی اصلاحات موردنظر را اعمال می‌کنند.

قائم مقام ساترا با بیان اینکه در موارد نادر که شخصیت داستان منفی است و احتمال الگوپذیری از سوی جوانان و ترغیب به استعمال سیگار نباشد و در واقع استعمال دخانیات توسط شخصیت منفی داستان باشد، احتمال اغماض وجود دارد، افزود: استعمال سیگار و دخانیات نباید منجر به شیوع و تشویق به آن شود.

وی در پاسخ به این سوال که استعمال بیش از حد و غیر منطقی مصرف سیگار و دخانیات بین چهره‌ها این گمانه‌زنی را مطرح می‌کند که پای شرکت‌های تولید کننده سیگار وسط است، تصریح کرد: در اینکه استفاده بیش از حد سیگار از سوی چهره‌های هنری و سلبریتی‌ها و نمایش آن‌ها در تابلوهای تبلیغاتی و آثار نمایشی منجر به خوشحالی شرکت‌های مرتبط با دخانیات می‌شود و مورد استقبال شرکت‌های تولید سیگار قرار می‌گیرد، شکی نیست. چون آن‌ها به دنبال تامین منافع اقتصادی خود هستند و ممکن است برخی از عوامل تولید ناخواسته به این بنگاه‌های اقتصادی کمک کنند.

قائمی‌نسب با بیان اینکه من نمی‌توانم به طور یقین بگویم پشت صحنه مصارف سیگار توسط برخی چهره‌های هنری و سینمایی بنگاه‌های تولید سیگار هست، تأکید کرد: آیین‌نامه تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی علاوه‌بر اینکه مصوب شده و روی سایت ساترا قرار گرفته، به همه پلتفرم‌ها هم اعلام شده است. مثلاً خشونت، روابط نامتعارف و دیالوگ‌های نامناسب، تحریف تاریخ، خدشه به مسائل اعتقادی و بی‌توجهی به ارزش‌های جامعه و ... جزو موارد ممنوعه است، که به پلتفرم‌ها و عوامل تولید سریال‌های نمایشی اعلام شده است.

قائم مقام ساترا خطاب به فعالان صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: اگر فعالان این زیست بوم بنا دارند در این صنعت فعالیت سالم داشته باشند و می‌خواهند منافع اقتصادی‌شان تضمین شود، ساترا راه را برای فعالیت همه علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه هموار می‌کند، مشروط به اینکه الزامات تولید و نشر محتوا در فضای مجازی را رعایت کنند؛ در این صورت ساترا همه جانبه از آن‌ها حمایت می‌کند. در یکی دو سال گذشته همه کسانی که در عرصه صوت و تصویر فراگیر فعالیت می‌کنند، علاقه‌مند به فعالیت سالم فرهنگی با تضمین منافع اقتصادی هستند. از طرفی، باید توجه داشت که فرهنگ برای ساترا در اولویت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.