پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

محمود بصیری:

«فتحعلی اویسی» با وجودی که نقش‌های منفی هم زیاد بازی می‌کرد اما خیلی شیرین بود

فتحعلی اویسی

سینماپرس: بک گوله نمک بود برای خودش؛ حیف از این همه شیرینی و مهربانی که زود رفت. همه دوستش داشتند. دو سال پیش در چنین روزی برای همیشه به سفر ابدی رفت و از خود خاطره‌ها بر جای گذاشت. «دیجیتالم کجا بود» یکی از مشهورترین و شیرین ترین دیالوگ هایش بود که در سریال «بدون شرح» مدام تکرار می کرد.

به گزارش سینماپرس، به بهانه دومین سال درگذشت فتحعلی اویسی، هنرمند پیشکسوت کشورمان ایسنا گفت‌و گویی با محمود بصیری انجام داد. او در این گفتگو از خاطرات همکاری اش با زنده یاد اویسی در سریال «بدون شرح» گفت.

بصیری که خود در سریال «بدون شرح» ایفای نقش داشت، ابتدا به آشنایی‌اش با مرحوم فتحعلی اویسی اشاره می‌کند و می‌گوید: آشنایی ام با آقای اویسی به سال‌ها پیش مربوط می‌شود. سال ۵۳ بود که در دفتر آقای رشیدی با آقای اویسی آشنا شدم. یادش بخیر، مرا دید و گفت شما؟ گفتم من محمود بصیری ام بفرمایید. همان جا بود که از من دعوت به کار کرد و گفت سریالی می‌خواهم بسازم دوست دارم شما هم باشید. آقای اویسی در آمریکا تحصیل کرده بود و در همان جا مدرک کارگردانی و بازیگری اش را گرفته بود.

خاطرات محمود بصیری از زنده یاد فتعلی اویسی/یک گوله نمک بود

این بازیگذ ادامه می دهد: سال ۵۳ بود که ایشان سریالی با عنوان «قطار» می‌خواست بسازد و از من دعوت به کار کرد. سریال یک قسمت ساخته شد اما نمی‌دانم چه مشکلی پیش آمد که ادامه پیدا نکرد و حتی پخش هم نشد. از همان جا بود که با ایشان آشنا شدم و با هم در ارتباط بودیم و رفت و آمد می‌کردم اما متاسفانه این دو سال آخر که خانه‌اش را عوض کرده بود آدرس و شماره تلفنش را نداشتم و دیگر از او خبری نداشتم.

بازیگر نقش منوچهر در سریال «بدون شرح» سپس به خصوصیات اخلاقی فتحعلی اویسی اشاره می‌کند و می‌گوید: آنقدر این آدم شیرین بود که حد و حساب نداشت. با وجودی که نقش‌های منفی هم زیاد بازی می‌کرد اما خیلی شیرین بود. او بسیار بازیگر خوب، فهمیده و بامعرفتی بود.

او با یادآوری همکاری اش در سریال «بدون شرح» با مرحوم اویسی ادامه می دهد: سر سریال «بدون شرح» که مجله شهر قشنگ را داشتیم به همراه ایشان و خانم سعادت و بازیگران دیگر حدود ۶ الی هفت ماه سر کار بودیم. انتخاب آن سریال خیلی خوب بود. یک سریال طولانی که خیلی هم دیده شد. «بدون شرح» کار خیلی خوبی بود و ما ماه ها دور هم روزهای خوشی داشتیم چون همه خوب بودند و کار شیرینی از آب درآمد؛ به خصوص فتحعلی اویسی که واقعاً در آن سریال درخشید.

خاطرات محمود بصیری از زنده یاد فتعلی اویسی/یک گوله نمک بود

محمود بصیری در پایان می‌گوید: از مرحوم اویسی خاطره‌های بسیاری دارم که تعریف کردنی نیست. ایشان وقتی سر کار حاضر می‌شد دهان گرم و برخورد شیرینی داشت که به دل می‌نشست و همه دوستش داشتند. روحش شاد باشد. او برای خودش یک گوله نمک بود، واقعاً حیف شد.

به گزارش ایسنا، فتحعلی اویسی فردویی، بازیگر و کارگردان مطرح کشورمان زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ بود که ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در سن ۷۵ سالگی به دلیل سکته مغزی از دنیا رفت.

سریال های «دلیران تنگستان»، «سربداران»، «ولایت عشق»، «تفنگ سرپر»، «تنهاترین سردار»، «بدون شرح»، «کمربندها را ببندیم»، «زیرزمین» و «دارا و ندار» از شاخص ترین کارهای مرحوم اویسی در تلویزیون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.