چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

معاون سیمای رسانه ملی:

وظیفه ما حمایت از برنامه سازانی است که مجاهدانه در جبهه حق علیه باطل تلاش می‌کنند

محسن برمهانی

سینماپرس: معاون سیما در مراسمی از تلاش مجاهدانه عوامل برنامه «ثریا» برای تهیه و تولید مستندی از جنایات رژیم اشغالگر قدس، قدردانی کرد.

به گزارش سینماپرس، طوفان الاقصی این روزها در صدر اخبار جهان و عملیات نظامی حماس علیه رژیم اشغالگر اسرائیل، ظلم تاریخی علیه فلسطینیان را دوباره به جریان رسانه برگردانده است.

در این میان رسانه ملی در کنار رسانه‌های جبهه مقاومت از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» جنبه‌های مختلف این رخداد را در قالب‌های مختلف برنامه سازی، در دستور کار قرار داد.

یکی از برنامه‌های جریان ساز سیما در این خصوص، برنامه «ثریا» بود که عوامل آن به منظور تهیه مستند از جنگ غزه به مرز لبنان اعزام شدند و در اثنای تهیه مستند، خود هدف گلوله باران رژیم اسرائیل قرار گرفتند که با شهادت یک عضو لبنانی این تیم خبری در محل استقرار خبرنگاران ایرانی و مجروحیت تهیه کننده، همراه بود.

از همین رو معاون سیما در مراسمی ضمن قدردانی از تلاش مجاهدانه عوامل «ثریا» برای تهیه و تولید مستندی از جنایات رژیم اشغالگر قدس بر شناسایی ظرفیت‌های رسانه ملی به منظور حمایت از برنامه سازان به ویژه در عرصه جهادی تاکید کرد.

محسن برمهانی در آیین تقدیر از عوامل مجموعه «ثریا» گفت: از آغاز عملیات طوفان الاقصی که رسانه ملی برنامه‌های خود را به این موضوع منعطف کرد، معاونت سیما تمام تلاش خود را برای پوشش حداکثری عملیات نظامی نیروهای حماس علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به کار بست و برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون در جهت این رخداد منعطف شدند و ساختارهای مختلف برنامه‌ها با رویکرد تبیینی و آگاهی بخشی در جدول پخش برنامه‌ها جانمایی شد.

معاون سیما افزود: یکی از برنامه‌های ویژه تلویزیون درباره تحولات اخیر فلسطین و عملیات طوفان الاقصی برنامه «ثریا» شبکه یک بود که در جنگ رسانه‌ای نابرابر علیه مقاومت و بررسی آخرین وضعیت صحنه نبرد در نوار غزه، به اطلاع رسانی و پوشش این عملیات پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در شب حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه، احساس کردیم باید از بطن ماجرا با مخاطب صحبت کنیم؛ لذا فراخوان دادیم و نخستین شبکه‌ای که این تصمیم را اجرایی کرد و خروجی آن به آنتن رسید شبکه یک سیما و عوامل مجموعه «ثریا» بود که برای تهیه گزارش و مستند اعزام شدند.

نماینده رئیس سازمان در امور سیما تاکید کرد: در شرایط جنگ نابرابر میان مردم مظلوم غزه و رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل، به شخصه برای اینجانب جای حسرت و غبطه برای حضور در میدان نبرد وجود دارد.

معاون سیما تاکید کرد: این مراسم در واقع تقدیر نمادین از جهادگران رسانه ملی و تمام عزیزانی است که برای آگاهی سازی و اطلاع رسانی زحمت می‌کشند و در عین حال یک پاسخ به کسانی است که با تحلیل نادرست خود، شبهاتی وارد کردند.

برمهانی ادامه داد: در شرایط کنونی که مردم مظلوم غزه در جبهه حق علیه باطل در حال مبارزه و مقاومت هستند، ما در رسانه باید با بهترین تاثیرگذاری اتفاقات و رویدادها را بازنمایی کنیم و وظیفه ما حمایت از برنامه سازانی است که مجاهدانه در این راستا تلاش می‌کنند.

در آیین تقدیر از عوامل «ثریا» میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک، نیز با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های دست اندرکاران این برنامه گفت: از ویژگی بارز همکارانم در مجموعه «ثریا» باید به دغدغه‌مند بودن نسبت به ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدا اشاره کنم و این که حمیت و جدیت در خصوص اصول و اهدافشان دارند.

وی ادامه داد: می‌توان گفت عوامل «ثریا» در هر موضوع و ماموریتی که به آن‌ها محول می‌شود پیش قراول هستند و آهنگ حرکت را بیش و پیش از دیگران شروع می‌کنند که می‌توانند در عرصه رسانه برای دیگران الگو باشند، انگیزه و پیگیری برای رسیدن به هدف، نشانه نیروی انقلابی است که هیچ گاه متوقف نمی‌شود و به تکلیف خود عمل کند.

مرادی بیناباج تاکید کرد: مجموعه «ثریا» طی این مدت در جبهه مستضعفین و گفتمان انقلاب بسیار کار کرده است و باید به افرادی که متنقد حضور تیم «ثریا» در غزه به واسطه عدم تجربه اشان در شرایط جنگی بودند، گفت: این تیم، تیم امروز و دیروز نیست و سال هاست در عرصه رسانه کار می‌کند و صاحب تجربه است و این عزیزان به تکلیف خود عمل کردند و آخرین دستاورد آن هم، روایت جنگ در سرزمین‌های اشغالی از بطن ماجراست.

وی گفت: شبی که بیمارستانی در غزه مورد تجاوز وحشیانه رژیم صیهونیستی قرار گرفت، تصمیم بر آن شد در سیما پوشش زنده تصویری از غزه داشته باشیم که این امر به سرعت از سوی گروه برنامه ساز «ثریا» محقق شد.

مدیر شبکه یک خاطرنشان کرد: برنامه «ثریا» را می‌توان رسانه بدون مرز توصیف کرد چرا که در همه عرصه‌ها برای اعتلای انقلاب اسلامی ورود پیدا می‌کند و از فرصت‌ها برای پیگیری و مطالبات و ماموریت‌هایی که کمتر برنامه سازی انگیزه ورود به آن عرصه‌ها را دارد، استفاده کرده است.

محسن مقصودی تهیه کننده برنامه «ثریا» هم در این نشست ضمن تشکر از حمایت‌های معاون سیما و مدیر شبکه یک، گفت: در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» روایت کردن خیلی مهم است، چون بخش زیادی از این ماجرا جنگ رسانه‌ای است که صهیونیست‌ها به راه انداخته اند و غول‌های رسانه‌ای هم در این میان از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند.

مقصودی با اشاره به این که افکار عمومی دنیا بیدار شده است، گفت: جنایت‌های رژیم اسرائیل به قدری است که دیگر امکان کتمان آن از سوی رسانه‌ها نیست و رژیم اسرائیل در این خصوص متحمل شکست رسانه‌ای شده است و به شدت از این شرایط عصبانی هستند.

وی افزود: روایت رسانه‌ای چه در بعد بازگو کردن جنایات رژیم صهیونیستی و چه در روایت حماسه‌ای که اتفاق افتاده بسیار با اهمیت است و در این میان نقش بی بدیلی که گفتمان انقلاب اسلامی داشته است هم باید مورد توجه قرار گیرد.

مقصودی خاطرنشان کرد: نگاه بلند و راهبردی که حضرت امام (ره) درباره قیام مظلومان داشتند و این که روح مبارزه با ظلم و اشغالگری باید در منطقه طنین انداز شود، هم اکنون به منصه ظهور رسیده که الان می‌بینیم نه فقط در فلسطین، در کشورهای لبنان، یمن، عراق و سوریه هم این منطق انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

گفتنی است تولید چهار برنامه زنده دو ساعته از بیروت حاوی مستندهای تولیدی میدانی از جنوب لبنان و صحنه نبرد حزب الله با پایگاه‌های رژیم صهیونسیتی، گزارش مستند از وضعیت خط مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی در مناطق کفر کلا، حولا و ارتفاعات مشرف به شهرک صهیونیستی متولا و شهرک صهیونیستی کریات شمونه، پایگاه العباد رژیم صهیونسیتی و حملات حزب الله به این پایگاه‌ها، گزارش از اردوگاه‌های فلسطینی مقیم لبنان و تولید مستند از نمایش توانمندی‌های میدانی حزب الله و غنیمت‌های جنگی حزب الله در نبردهای گذشته از جمله تولیدات و اقدامات گروه رسانه‌ای و مستندسازی «ثریا» در مدت دو هفته حضور برنامه سازان «ثریا» در لبنان بوده است.

در برنامه زنده «ثریا» ضمن گفتگو با مهمانان و کارشناسان منطقه‌ای و بین المللی شامل و ارتباط زنده با غزه، کرانه باختری، قاهره مصر و لندن سعی شده است علاوه بر توصیف و تشریح آخرین وضعیت اتفاقات میدانی به شرح و بررسی جریان مقاومت در جهان از یک سو و جنایت رژیم صهیونسیتی پرداخته است.

در این مراسم که با حضور محسن برمهانی معاون سیما، سعید سلطانی مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاون، میثم مردای بیناباج مدیر شبکه یک، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ و حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت سیما برگزار شد از عوامل و دست اندرکاران مجموعه «ثریا» قدردانی شد.

از دیگر عوامل برنامه «ثریا» می‌توان از محسن حاج کریمی مجری طرح، داوود مبصری مدیر گروه پژوهش و مستندساز، اسماعیل سهرابی مدیر تولید و شهاب الدین کاگنج مدیر هنری و گرافیک نام برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.