پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

از قول‌های مساعد تا وعده‌های در حال پیگیری؛

در جلسه مخفی «هیئت رئیسه خانه سینما» با «رئیس سازمان سینمایی» چه گذشت!

خزایی و عسگرپور در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی«یاس»

سینماپرس: عصر سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ هیئت رئیسه خانه سینما با رئیس سازمان سینمایی و مدیران مرتبط برای گفتگو در باره مسائل و مشکلات صنوف سینمایی جلسه دو ساعته برگزار کرد.

به گزارش سینماپرس، در این نشست موضوع اخبار و شایعات تلخ مرتبط با حذف معافیت مالیاتی سینماگران از اصلی ترین مباحث مطرح شده بود. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت قول این مسئله از جانب سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در حال پیگیری است و قول مساعد داد تا رفع کامل آن تلاش کند.
پیگیری بهبود شرایط و قوانین بازنشستگی هنرمندان و سینماگران پیشکسوت خانه سینما نیز موضوع مهم دیگر جلسه بود که از طریق کارگروه مشترک در سازمان بازنشستگی در حال پیگیری است.
توجه به شرایط سخت زندگی و بیکاری بسیاری از اعضای خانه سینما و لزوم حمایت‌های مالی دولت برای بهبود آن و رفع مشکلات بر سر راه تولید وتوجه به اشتغال سینماگران با حذف قوانین و مجوزهای غیر ضروری در روند تولید و پخش وتسهیل برای حضور بین المللی آثار سینمایی داستانی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن از موارد دیگر مطرح شده در این نشست بود.
در پایان نیز برای رفع ممنوعیت ورود و خروج و محدودیت‌ها و محرومیت‌های حقوقی و قضایی تعدادی از هنرمندان و سینماگران که در جریان التهابات اجتماعی یکسال گذشته دچار مشکل شده اند گفتگوشد تا با ادامه همکاری سازمان سینمایی و مسئولان قضایی و امنیتی کشور مشکلات باقیمانده برای همکاران سینمایی و هنرمندان رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.