یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد؛

۳۰ هزار نفر به عنوان عضو جدید به صندوق اعتباری هنر اضافه شده‌اند!

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی، با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان بناب دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمود اسلامی در این نشست صمیمی پاسخگوی مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان بود.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه حضورم در استان‌ها و شهرستان‌ها حل مسائل و مشکلات است، گزارشی در خصوص عملکرد وزارت فرهنگ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ارائه کرد.

اسلامی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر به عنوان عضو جدید به صندوق اعتباری هنر اضافه شده‌اند، تأکید کرد: در زمینه اعطای تسهیلات هم اقدامات قابل توجهی در قالب تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ انجام شده و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن و عترت از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در سطح استان‌ها با رویکرد تحقق عدالت فرهنگی، خاطرنشان کرد: با توجه به این اولویت در وزارت فرهنگ، از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری «آوای انتظار» و «غدیر» در شهرستان بناب حمایت می‌کنیم. حمایت از انجمن های فعال ادبی، فرهنگی و هنری از دیگر رویکردهایی است که در وزارت فرهنگ دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

اسلامی در رابطه با مشکلات زیرساختی شهرستان که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: مصوبه‌ای در شورای عالی سینما داریم که بر اساس آن دولت موظف است در شهرستان های بالای یک‌صد هزار نفر جمعیت که فاقد سینما هستند، نسبت به ساخت سالن سینما اقدام نماید و از آنجایی که مقام عالی وزارت تأکید ویژه ای در این حوزه دارند؛ قطعاً این موضوع را تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای دفاتر انجمن سینمای جوان کشور از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت مصوب شده است، تصریح کرد: تجهیز دفتر انجمن سینمای جوان دفتر بناب هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازدید از مسجد تاریخی میدان و مجتمع فرهنگی هنری طالقانی بناب از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.