دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

مدیر رادیو مقاومت:

مخاطبان با رجوع به این شبکه می‌توانند شناخت کافی از «مفهوم مقاومت» و «جریان مقاومت» به دست بیاورند

رادیو مقاومت

سینماپرس: مدیر رادیو مقاومت گفت: جبهه مقاومت منطقه نتیجه سرایت گفتمانی انقلاب اسلامی در منطقه و مدیریت راهبردی شهید سلیمانی در تقویت این جریان است. مکتب شهید سلیمانی، برای دشمن امروزه خطرناک‌تر از سردار سلیمانی شده و در بستر این مکتب عزت‌آفرین تلاش‌های ضداستکباری و ضدصهیونیستی رو به تشدید است.

به گزارش سینماپرس، رادیو مقاومت به مناسبت گرامیداشت برای چهارمین سال پیاپی با هدف تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و شناخت و شناساندن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شده است. این شبکه با شعار صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی از ۱۵ آبان آغاز شده و تا پایان دی ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رضا کوچک‌زاده تهمتن مدیر رادیو مقاومت، در خصوص دلیل راه اندازی هرساله رادیو مقاومت و اختصاص بازه زمانی طولانی به این شبکه به خبرنگار فارس گفت: مقاومت گفتمان مداوم و پایان ناپذیر انقلاب اسلامی است که از دل آن مکتب قدرتمند شهید سلیمانی شکل گرفت؛ لذا رادیو فصلی مقاومت یک اقدام پایدار رسانه ملی برای تبیین این حقیقت زنده در جامعه است. امسال به جهت تحولات منطقه و حوزه فلسطین و نیاز به تبیین مسائل مرتبط با آن و مقابله با جنگ‌های شناختی و رسانه‌ای دشمن صهیونیستی و غرب در این باره، بازه فعالیت رادیو مقاومت طولانی تر شده است.

طوفان الاقصی باعث شد فلسطین به صدر مسائل جهان برگردد

مدیر رادیو مقاومت افزود: طوفان اقتدارآفرین الاقصی باعث شد تا مسئله فلسطین دوباره به صدر مسائل جهان اسلام و حتی جهان برگردد. از این جهت در رادیو مقاومت ۴۵ روز به زمان همیشگی این شبکه افزوده و به جهت محتوایی نیز تاثیر حداکثری بر این شبکه داشته است؛ چنانچه اگر قرار بر انتخاب نام دیگری برای شبکه بود، می‌توانستیم «رادیو فلسطین» برگزینیم. در این راستا با بررسی جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین، جنایات جنگی کنونی امریکا و صهیونیسم در باریکه غزه سعی می‌شود تا سکوت مجامع بین‌المللی و بی اعتباری حقوق بشرغربی را مورد تبیین قرار بدهیم. از طرف دیگر با تبیین اقتدار طوفان الاقصی و شکل گیری دو گانه «مقاومت» - «سازش» در عرصه آرمان‌های فلسطین در داخل این کشور و منطقه، تاثیر انقلاب اسلامی بر این فرایند نیز واجد بررسی است که در برنامه‌های ما خود را نشان می‌دهد.

تبیین مکتب شهید سلیمانی و آرمان فلسطین

او ادامه داد: رادیو به جهت دسترس پذیری بیشتر همواره مورد رجوع مردم بوده و هست. از این رو به ضرورت اهمیت موضوع مقاومت خاصه در عرصه زمانی کنونی، رادیو برای اهتمام جدی به این امر پیشتاز شده است. نمود عینی این حرکت در شکل گیری رادیو مقاومت در چند سال اخیر و تغییر شکلی و محتوایی آن در امسال با تمرکز بیشتر بر مسئله فلسطین است. در این فضا تلاش برای تبیین مکتب شهید سلیمانی، آرمان فلسطین، تعمیق استکبار ستیزی، روایت بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان، تبیین جنایت‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در غزه، پرداخت به تاثیر ژرف طوفان الاقصی بر مسائل راهبردی منطقه و جهان، الگوسازی مقاومت اسلامی و تبیین راهبردی جبهه و جریان مقاومت منطقه‌ای، در جامعه تبیین می‌شوند.

کوچک‌زاده افزود: مخاطبان با رجوع به این شبکه می‌توانند شناخت کافی از مفهوم مقاومت، جریان مقاومت منطقه‌ای، الگوهای مقاومت، ابعاد مقاومت و آینده مقاومت به دست بیاورند. لازم به ذکر است علاوه بر آنتن رادیو، ما به پیوست رسانه‌ای شبکه در فضای مجازی نیز اقدام کردیم و از این طریق نیز مخاطبان می‌توانند محتوای مورد انتظار خود را دریافت کنند.

جبهه مقاومت نتیجه مدیریت راهبردی شهید سلیمانی

مدیر رادیو مقاومت درباره بازنمایی اثرات مکتب شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت نیز خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت منطقه نتیجه سرایت گفتمانی انقلاب اسلامی در منطقه و مدیریت راهبردی شهید سلیمانی در تقویت این جریان است. مکتب شهید سلیمانی، برای دشمن امروزه خطرناک‌تر از سردار سلیمانی شده و در بستر این مکتب عزت آفرین تلاش‌های ضد استکباری و ضد صهیونیستی رو به تشدید است. لذا تاثیر مکتب شهید سلیمانی بر جبهه مقاومت منطقه‌ای بنیادی است.

رخدادهای غزه در چارچوب مکتب شهید سلیمانی تبیین می‌شود

او افزود: اساس ایده شکل گیری رادیو مقاومت و ادامه آن برای پاسداشت مقام شهید سلیمانی و تبیین مکتب ایشان در جامعه بوده و هست و امروز نیز تمرکز اصلی بر این مهم است. اگر امسال با توجه به اقتضائات و رخدادهای غزه حجم برنامه‌های مربوط به فلسطین افزایش یافته، بازهم این مسیر در چارچوب مکتب شهید سلیمانی واجد تبیین می‌شود. لذا این رادیو همواره چشم انداز برنامه سازی خود را مبتنی بر این مکتب، از تاسیس و تقویت محور مقاومت منطقه‌ای تا آرمان‌ها و چشم انداز آن متمرکز نموده و ادامه خواهد داد.

کوچک زاده همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز گفت: ما درسال‌های قبل نیز تلاش هایمان در جهت مردمی سازی شبکه بود و سال به سال مطالبه عمومی مردم در محتوای شبکه موثر بوده است. امسال نیز با بازخورد تماس‌های تلفنی و پیام‌های مردمی در فضای مجازی تلاش شده تا این مهم را در محتوای شبکه تاثیر گذار نماییم. امسال نیز از درگاه‌های ارتباط مردمی جهت بهبود کیفیت شبکه بهره خواهیم برد. از گزارش‌ها و مصاحبه‌های مردمی تا پخش تماس‌های تلفنی، راه اندازی پویش مظلوم مقتدر، برگزاری مسابقات رادیویی با حضور مردم در آن و در نهایت از طریق درگاه‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم در رادیو مقاومت حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.