پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

وزیر ارشاد:

کتاب «سلول شماره ١۴» تبیین دو قطب «حق» و «باطل» است

کتاب «سلول شماره ١۴»

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب «سلول شماره ١۴» گفت: خواندن خاطرات رهبر انقلاب از دوران نوجوانی تاکنون، می‌تواند الگوی عملی مبارزه در جبهه حق علیه باطل و نقشه راهی برای آزادی‌خواهان جهان باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در پی رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب سلول شماره ۱۴ که به خاطرات رهبر معظم انقلاب می‌پردازد، پیامی را در این باره منتشر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از رونمایی از ترجمه کتاب مهم و تأثیرگذار سلول شماره ١۴ از خاطرات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین و بنیادین‌ترین مسائل روز که با آن مواجه هستیم، چگونگی سبک زندگی است. سبک زندگی روند حیات انسان را از پوچی و بی‌هدفی خارج می‌کند و به آن معنا می‌بخشد.

وی ادامه داد: انتخاب سبک زندگی متعالی می‌تواند این بیداری ملت را از حیث سعادت تضمین کند زیرا در دنیای امروز به دلیل گستردگی فضای مجازی و تنوع رسانه‌ها همواره سبک‌های مختلفی از زندگی به جامعه عرضه می‌شود. از این رو، داشتن چارچوب و اصول اساسی برای انتخاب سبک زندگی مناسب به منظور نیل به حیات طیبه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اسماعیلی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عنوان ولی فقیه، بحث سبک زندگی صحیح است که بسیار بر آن تاکید دارند. بر همین اساس، کتاب سلول شماره ۱۴ از جنبه‌های مختلف ارزشمند است که یکی از آن جنبه‌ها، ارائه سبک زندگی رشد یافته و متعالی از یک مجتهد وارسته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت بازخوانی خاطرات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) گفت: خواندن خاطرات ایشان از دوران نوجوانی تاکنون می‌تواند الگوی عملی مبارزه در جبهه حق علیه باطل باشد و نقشه راهی برای آزادی‌خواهان جهان است.

اسماعیلی درباره کتاب «سلول شماره ١۴» اظهار داشت: این کتاب تبیین دو قطب حق و باطل است؛ از یک سو قطب حق به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) همراه و در کنار حضرت امام خمینی (ره) و از سوی دیگر قطب باطل با حضور شاه قرار دارد. قطب باطل در صدد جدایی اسلام ناب از جامعه است و دشمن آزادی و آگاهی افکار عمومی است و تلاش می کند مخالفان خود را توسط ساواک سرکوب کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رویکرد رهبر فرزانه انقلاب درباره مقوله سبک زندگی بر دو پایه رویکرد نگرشی و رفتاری شکل گرفته و استوار است.

اسماعیلی با اشاره به اعتقاد حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به فراگیری مبنا و اساس سبک زندگی از آموزه‌های قرآنی عنوان کرد: برای اینکه این اتفاق تحقق یابد، باید دو مهم مورد توجه قرار گیرد؛ اول تبیین درست سبک زندگی و دیگر پرهیز از تقلید و الگوسازی ناصحیح که در محتوی کتاب، سبک زندگی قطب حق و باطل از خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین می‌شود و باید با دقت مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این محفل علمی و مهم به ویژه سفیر، رایزن فرهنگی و مسئولان موسسه انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدوارم با شناخت بیشتر و مطالعه گسترده این کتاب توسط علاقه‌مندان و آزادی خواهان، روزبه‌روز شاهد تحقق سبک زندگی مجاهدانه و مبتنی بر حق طلبی توسعه یابد.



مراسم رونمایی از ترجمه اسپانیولی کتاب سلول شماره ۱۴ که به زندگینامه رهبر انقلاب در ایام زندانی شدن در دوران رژیم ستمشاهی می‌پردازد، عصر دیروز ۲۲ آذر برگزار شد.

مراسم رونمایی از نسخه صوتی کتاب سلول شماره ۱۴ به زبان اسپانیولی نیز در مراسمی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با حضور حسین دیوسالار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهیل اسعد مدیر مرکز همکاری‌های آمریکای لاتین، محمد اخگری معاونت بین‌الملل پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر بولیوی در ایران، مارتا گلزار مترجم کتاب، فهیمه اسماعیل‌پور از هیسپان‌تی‌وی و یوآن باتیستا خیمه گوینده کتاب در سرای ملل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.