شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

وزیر ارشاد:

غرب‌شناسی را خدمت دکتر مجتهدی تلمذ کردم/ با شیوه تدریس و دامنه اطلاعات ایشان، فلسفه و فیلسوفان را به معنای واقعی لمس می‌کردیم

کریم مجتهدی؛ اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه با حضور در منزل برادر استاد کریم مجتهدی، از این فیلسوف معاصر و چهره ماندگار فلسفه ایران عیادت کرد و در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار و در گفت‌ وگو با برادر استاد کریم مجتهدی و خانواده وی به یادآوری خاطراتی از دوران دانشجویی خود در مقطع دکترا با این استاد معاصر پرداخت.

وی با شرح شیوه تدریس استاد مجتهدی گفت: ایشان دانشجویان دوره دکترا را مجبور به یادگیری زبان لاتین می‌کرد و هر جلسه از ما لغات لاتین را سوال می‌کرد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در دوره دانشجویی در مقطع دکترا ۶ واحد غرب‌شناسی را خدمت دکتر مجتهدی تلمذ کردم و با شیوه تدریس و دامنه اطلاعات ایشان، فلسفه و فیلسوفان را به معنای واقعی لمس می‌کردیم.

وی افزود: در کنار اهتمام به فهم لغات و اصطلاحات لاتین، استاد عزیز نسبت به زبان فارسی غیرت و تعصب بی نظیری داشت و کسی در ارائه ها و مقالات جرات استفاده از کلمات متعارف نظیر «ترم» هم نداشت.

در این دیدار که سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، گزارشی از آخرین وضعیت پزشکی استاد مجتهدی به وزیر فرهنگ ارائه شد و اسماعیلی در جریان روند بهبودی این فیلسوف معاصر قرار گرفت.

این چهره ماندگار فلسفه از سه ماه پیش به دلیل سکته و کهولت سن، تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در منزل برادر خود است.

کریم مجتهدی متولد سال ۱۳۰۹ در تبریز، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، نویسنده کتاب‌های مرجع فلسفی مانند «فلسفه و تجدد»، «دکارت و فلسفه او»، «فلسفه در قرون وسطی» و… است که طی ۶ دهه فعالیت فکری، با آثار و کوشش‌های علمی خود، سهمی بزرگ در تاریخ اندیشه معاصر ایران دارد. برای این چهره ماندگار کشور آرزوی شفای عاجل و صحت کامل داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.