چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

نشست امضای تفاهم نامه «وزارت ارشاد» با «منطقه آزاد قشم» برگزار شد؛

هاشمی: در تفاهم نامه قبلی اشکالاتی وجود داشت/ امیدوارم تفاهم نامه جدید باعث فعالیت مورد انتظار وزارت ارشاد و منطقه آزاد قشم شود

سید محمد هاشمی

سینماپرس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه با منطقه آزاد قشم گفت: این همکاری و تعامل به نفع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مردم قشم است.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدهاشمی در نشست امضای تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های بالا فرهنگی در قشم اظهارداشت: ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم در کنار ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند باعث رشد و شکوفایی منطقه آزاد قشم شود که این همکاری و تعامل به نفع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مردم قشم می‌شود.

وی گفت: در تفاهم نامه قبلی اشکالاتی وجود داشت که انتظار ما را برآورده نکرد به همین جهت با تلاش صورت گرفته در معاونت امور استان‌ها، اشکالات تفاهم نامه قبلی رفع شد و امیدوارم تفاهم نامه جدید باعث فعالیت مورد انتظار وزارت ارشاد و منطقه آزاد قشم شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتظار داریم حمایت همه جانبه خوبی از مدیران منطقه آزاد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم صورت گیرد.

در ادامه این نشست مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه اظهارداشت: بر اساس این ماده، طبعا واگذاری اختیارات و ماموریت دستگاه‌های مستقر در مناطق آزاد را به جهت وحدت فرماندهی در منطقه آزاد داشته‌ایم که همراهی و همدلی با این احکام قانونی سال‌ها وجود داشته است و در ادامه مسیر مخصوصا دولت جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دار و نگاه خوبی به مباحث فرهنگی در عرصه‌های مختلف از جمله در منطقه آزاد قشم را شاهد هستیم.

عادل پیغامی افزود: با توجه به ویژگی‌ها و موقعیت فرهنگی خاص که در این منطقه داریم و به جهت فرهنگ دریا پایه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به جهت کانون ارتباطات میان فرهنگی، مقوله‌های که در مورد فرهنگ قشم، خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد، نوعی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس را در زندگی روزمره و جاری می‌بینیم.

وی جزیره قشم را یک ظرفیت ویژه دانست و گفت: فعالان فرهنگی و هنری و مردم جزیره قشم و هم میلیون‌ها گردشگر، فعالان اقتصادی و مردمان استان‌های همجوار که به قشم سفر می‌کنند این ضرورت وجود داشت که خدمات فرهنگی بیشتری در این منطقه را داشته باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم بیان کرد: امیدوارم این تعامل و ارتباط، فضای نوینی از انواع فعالیت‌های فرهنگی به ویژه دیپلماسی فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی که مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود را در جزیره قشم رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.