پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

در قاب «شبکه مستند»؛

پرتره «امیر پارسی» با «طنز پارسی» به تلویزیون می‌آید

مستند «طنز پارسی»

سینماپرس: «طنز پارسی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی تولید جدید شبکه مستند است.

به گزارش سینماپرس، توکلی درباره این مستند گفت: «طنز پارسی» در ۵۲ دقیقه به زندگی امیر پارسی طنز پرداز ایرانی پرداخته، هنرمندی که در کارهای میان پرده تلویزیونی و رادیویی حضور موثری داشته است.

وی افزود: پارسی ابتدای دهه ۵۰ به صورت اتفاقی به گروه تئاتر جواد انصافی دعوت می‌شود و از همان سال دوستی عمیقی بین این دو هنرمند شکل می‌گیرد که تا به امروز هم ادامه دارد، این دوستی در فعالیت‌های هنری این دو بزرگوار هم نمود داشته و دارد.

توکلی گفت: آقای پارسی بازنشسته آموزش و پرورش هستند و جالب است بدانید ایشان در مدت خدمت تعلیمات دینی، زبان انگلیسی و ریاضیات را به شیوه‌ای متفاوت آموزش می‌دادند.

وی افزود: در این فیلم سعی کردم به این موضوع اشاره کنم که نمایش سیاه بازی نمایشی است که در محاوره بین مردم جریان دارد، روحوضی‌های جشن‌های قدیم که در حیاط خانه‌های برگزار می‌شد، این دو بزرگوار این نوع نمایش را زنده کردند و به زندگی مردم برگردانده اند و آن‌ها را شاد کرده اند.

توکلی گفت: دراین فیلم کارهای رادیویی پارسی در کوی نشاط و شهر فرنگ را ضبط کردیم، بخش‌هایی از فیلم هم به «عروس فراری» کار مشترک این عزیزان که چندی پیش روی صحنه رفت اختصاص داده شده است.

این تهیه کننده گفت: در این مستند ندا اسماعیلی تهیه کننده «کوی نشاط»، آزاده اکبری صداپیشه و دوبلور، محمد اوزی و جواد انصافی از امیر پارسی می‌گویند و جا دارد از جواد انصافی برای همراهی ویژه ایشان در جریان تولید مستند قدردانی کنم.

این مستند به مناسبت شب یلدا در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و امشب ساعت ۲۰، ۲۴ و جمعه ساعت ۱۳ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.