یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

«بابک اعطا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مسئولان وقتی عنوان «کمک به معیشت سینماگران» را می‌شنوند فکر می‌کنند به آن ها باید «صدقه» دهند!

بابک اعطا

سینماپرس: بابک اعطا دستیار کارگردان و برنامه ریز باسابقه سینما در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: زندگی بنده مدت ها است به دلیل بیکاری با معضلات جدی روبرو شده اما افسوس که هیچ یک از سازمان ها و نهادهای مرتبط با سینما هیچ اقدام مثبتی در راستای بهبود این وضعیت اسفبار انجام نمی‌دهند!

دستیار کارگردان فیلم های سینمایی «خاک سرد» و «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکلات شدید مالی ‌و معیشتی سینماگران مسأله ای نیست که هیچ یک از مدیران و مسئولان بتوانند آن را کتمان کنند چرا که همه ما این معضل را با تمام وجودمان درک کرده ایم و با آن درگیر هستیم.

وی ادامه داد: بنده بعد از دهه های متمادی کار در سینما زندگی ام با مشکلات جدی مواجه شده است و شخصا مشکل معیشتی بسیار دارم. زندگی بنده مدت ها است به دلیل بیکاری با معضلات جدی روبرو شده اما افسوس که هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سینما هیچ اقدام مثبتی در راستای بهبود این وضعیت اسفبار انجام نمی دهند!

این سینماگر سپس یادآور شد: بنده از سال ۱۳۷۴ عضو خانه سینما شدم و کارت این نهاد را دریافت کردم؛ دهه های متمادی نیز برای سینمای این کشور زحمت کشیدم اما دریغ از آنکه حتی مسئولان خانه سینما یادی از بنده کنند و حالی از من بپرسند!

اعطا در همین راستا تصریح کرد: البته همین که حالی از من و امثال من نمی پرسند برایمان بهتر است چرا که اگر کوچک ترین قدمی برای ما بردارند کلی منت به دنبال دارد؛ گویا مسئولان وقتی عنوان کمک به معیشت سینماگران را می‌شنوند فکر می‌کنند به آن ها باید صدقه دهند! این در حالی است که وظیفه ذاتی نهادهایی مانند خانه سینما این است که درد اعضایش را درمان کند و تدبیری برای رفع بحران های متعدد از زندگی آن ها داشته باشد.

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: ما با معضلات اساسی و عدیده در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و برایمان زننده است که پس از سال ها کار کردن با تمام وجودمان برای فرهنگ و هنر این مملکت امروز در زمان گرفتاری دستمان را پیش این و آن دراز کنیم! مدیران باید این مسأله را درک کنند و نگذارند ما بیش از این رنج بکشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.