دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

آیین رونمایی از عروسک‌های جدید «کانون پرورش فکری» برگزار شد؛

علامتی: استفاده از دانش و مهارت مبتنی بر آینده می‌تواند محصولی جذاب رقم بزند

آئین رونمایی محصولات جدید اداره کل سرگرمی های سازنده؛ مصطفی رحماندوست؛ حامد علامتی

سینماپرس: آیین رونمایی از عروسک‌های جدید کانون با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، سه مجموعه از عروسک‌های انگشتی کتاب «بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحماندوست رونمایی شد و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در این مراسم گفت: پیشرفت روزافزون دانش و اطلاعات، سازمان‌های امروزی را نیازمند توسعه و تحولاتی کرده است تا بتوانند با این تغییرها مبتنی بر ذائقه کودکان و آینده‌سازان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: سازمان‌هایی که امروز با مخاطبان کودک و نوجوان سروکار دارند نمی‌توانند با راه حل‌های گذشته با مخاطب خود مواجه شوند و نیازهای خود را بدون پژوهش پیش ببرند؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی و آینده پژوهشی دقیق برنامه‌ای مناسب با ذائقه مخاطب داشته باشند.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: هدف کانون پرورش فکری به عنوان یک سازمان پیش‌رو، پرورش کودکان و نوجوانانی است که در آینده بتوانند با تفکری خلاق با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی مواجه شوند و با آن‌ها مبارزه کنند. همچنین وقتی در اجتماع قرار می‌گیرند با ذهنی خلاق و استفاده از خرد جمعی بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند و بر محیط‌شان اثر بگذارند.
علامتی اضافه کرد: برای تحقق این امر حتما باید از وجود صاحب‌نظران بهره ببریم. با بهره‌مندی از خردجمعی و کار گروهی می‌توانیم برای مخاطبان کار کنیم. علاوه براین استفاده از دانش و مهارت مبتنی بر آینده می‌تواند محصولی جذاب رقم بزند.

وی اظهار کرد: کشور ما تاریخی کهن دارد و درعین حال دانش لازم در همه مقاطع در دسترس‌مان است. باید از پیش‌کسوتان یاد بگیریم. علاوه براین تاریخ ادبیات کهن ما بسیار غنی است؛ موسیقی سنتی اصیل داریم که ریشه در فرهنگ ما دارد.

مدیرعامل کانون گفت: بسترسازی و جریان‌سازی برای تبادل اطلاعات بین افراد مختلف یکی دیگر از اهدافی است که کانون باید از آن تبعیت کند.

علامتی با بیان اینکه بازیگران اصلی کانون کودکان و نوجوانان هستند بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا امروز تولید حدود ۳۰۰ محصول بازی و سرگرمی داشته است و امروز به عنوان یک مجموعه الگوساز و جریان‌ساز باید طوری رفتار کند که آیندگانی خلاق تربیت شوند. اگر تربیت فکر درست باشد، تربیت خلاق اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: مجموعه اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری زیر مجموعه معاونت تولید کانون قرار دارد و دارای کارنامه خوبی است. این اداره کارگروه‌های تخصصی دارد که از دانش و مهارت بهره می‌برند.

حامد علامتی در پایان گفت: امروز اگر کانون می‌خواهد موفق شود باید آینده پژوهی داشته باشد و از دیگران کمک بگیرد.

آیین رونمایی عروسک‌های جدید کانون بعدازظهر روز یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.