سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

تصمیم بزرگی که گرفته شد این بود که زمانِ برگزاری «المپیاد فیلمسازی» را از «جشنواره کودک» جدا کنیم تا در هیاهوی آن جشنواره گم نشود

مجید زین العابدین؛ سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: نوجوانان در مسیر هفتمین المپیاد فیلمسازی یاد گرفتند چگونه ایده‌پردازی کنند و افکارشان را نمایش بدهند.

به گزارش سینماپرس، مجید زین‌العابدین شامگاه دوشنبه دوم بهمن در آیین اختتامیه هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که در هنرسرای خورشید افزود: هرچند نوجوانان برای اولین بار برای فیلمسازی در این المپیاد ثبت‌نام می‌کردند اما اساتید و فیلمسازان حرفه‌ای قبول کردند در هیات انتخاب و مربی‌گری این رویداد شرکت کنند که اتفاق مبارکی ست چرا که نوجوانان را برای مسیرِ بزرگ فکر کردن آماده می‌کند.

وی یادآور شد: چهارسال با شیوع کرونا مسیر سینمای کودک و نوجوان نحیف و تولیدات کم و جشنواره فیلم کودک و نوجوان به‌صورت غیرحضوری برگزار شد اما پس از چهار سال در تابستان امسال تصمیم بر این شد که جشنواره کودک و نوجوان را احیا کنیم.

وی افزود: در این مسیر، همدلی و یک‌دلی فوق‌العاده‌ای رقم خورد تا جشنواره سی‌وپنجم با فیلم‌های خوبی برگزار شود.

زین‌العابدین در ادامه گفت: در این مسیر تعدادی از فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک توانستند به جشنواره فجر راه پیدا کنند و هم اکنون در این رویداد حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: جشنواره فیلم کودک پایان قصه نبود بلکه آغاز این مسیر بود که فیلمسازان برای رونق سینمای کودک قدم بگذارند و نکته قابل توجه در این مسیر آن است که نوجوانان نیز به این مسیر ورود پیدا کردند.

همچنین دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در این مراسم گفت: المپیاد فیلمسازی نوجوانان جریان مهمی ست که در سینمای کشور شکل گرفته و این جریان قرار است جریانِ سینمای آینده ایران باشد.

وحید ملتجی افزود: این رویداد بستری را ایجاد کرده تا نوجوانان در کنار کسانی که در سینما و فیلمسازی کار کرده اند تجربه کسب کنند و این بزرگترین اتفاقی ست که در المپیاد فیلمسازی رخ می دهد.

وی ادامه داد: این مسیرِ المپیاد با این اهداف با راهنمایی ها و همراهی های مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی پررنگ شد، مسیری که بچه ها بتوانند آینده ساز بشوند و در سال‌های آینده پرتوان تر پیش بروند.

ملتجی اظهار داشت: امسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به دست ما رسید و این تعداد ۲ و نیم برابرِ تعدادِ آثارِ سال‌های قبل بود.

وی گفت: تصمیمی بزرگی که گرفته شد این بود که زمانِ برگزاری المپیاد را از جشنواره کودک جدا کنیم تا در هیاهوی آن جشنواره گم نشود و یک کارِ زیرساختی انجام بگیرد.

وی افزود: تصمیم مهم دیگر این بود که از ۶ نفر از بزرگان سینمای ایران دعوت کنیم تا در کنار گروه‌ها قرار بگیرند؛ این مهم یکی از بزرگترین اتفاقات این دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان بود.

دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: تصورم این است که از این دوره به بعد، المپیاد چند پله بالاتر می آید و امیدواریم این المپیاد به لحاظ اعتبار و جایگاه در کنار دیگر المپیادهای کشور قرار بگیرد.

وی یادآور شد: امسال تعامل بین شهرداری و بنیاد فارابی مثال زدنی و ثمره آن این بود که یکی از بهترین دوره‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان را داشته باشیم و برای اولین بار المپیاد فیلمسازینوجوانانبا این شکل و شمایل برگزار شود.

ملتجی گفت: امیدواریم با قدم ‌هایی که در المپیاد امسال برداشتیم، بچه‌ها سال آینده علاوه بر اینکه به لحاظ مهارتی جلوتر خواهند بود، در زمینه هویتی و محتوایی هم حرف های جدی تری داشته باشند گرچه تمام فیلم‌های ساخته شده در این مدت که توسط نوجوانان انجام شد، از لحاظ محتوا حرف برای گفتن داشتند.

به گزارش ایرنا در هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان بعد از برگزاری کلاس‌ها در ۶ گروه و نهایی شدن فیلمنامه‌ها، نوجوانان ساخت فیلم‌های کوتاه خود را آغاز کردند و امروز دوم بهمن آثار آنان از سوی هیئت‌داوران مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وحید نیکخواه آزاد، انسیه شاه‌حسینی و حامد جعفری داوران هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران هستند.

در آئین اختتامی هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، گروه «ستارۀ هالی» با مربیگری لیلی عاج و گروه «پیشرو» با مربیگری مرتضی علی عباسی میرزایی، موفق به دریافت مدال برنز شدند.

مدال نقره نیز به گروه «قاب ساده» با هدایت مهدی خرمیان و گروه «نگاه» با مربیگری محمدعلی باشه‌آهنگر رسید.

مدال طلا نیز به گروه «پلان هفت» با هدایت نادره ترکمانی و گروه‌ «پنج + یک» با مربیگری مریم بحرالعلومی رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.