جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

در دومین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر»؛

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا «بی بدن» ساخته شده با سرمایه شهرداری تهران!

«تمساح خونی» / «تابستان همان سال» / «بی‌بدن» / «پرواز ۱۷۵»

سینماپرس: خانه اصلی «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» در روز دوم پذیرای چهار اثر سینمایی «تمساح خونی»، «تابستان همان سال»، «بی‌بدن» و نهایتا «پرواز ۱۷۵» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، دومین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» با نمایش ۴ فیلم سینمایی در «برج میلاد» به عنوان خانه اصلی این دوره از جشنواره و محل استقرار رسانه‌ها همراه خواهد بود چهار اثری که به ترتیب سانس اکران خود شامل «تمساح خونی»، «تابستان همان سال»، «بی‌بدن» و نهایتا «پرواز ۱۷۵» خواهد بود. آثاری که بر طبق روال مرسوم جشنواره با حضور دست‌اندرکاران تولید آن به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از آن عوامل و بازیگران هر یک از این آثار در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهند دادند.

۱/ فیلم سینمایی «تمساح خونی»

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی نخستین اثری می‌باشد که در روز دوم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» یکی از فیلم اولی‌های جشنوراه امسال محسوب می‌شود که به سبب کارگردان بازیگر خود علاقمندان بسیاری را به تماشا خواهد کشاند و این در حالی است که در مورد داستان فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» تنها یک جمله منتشر شده و آن هم این است که: من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی، مجموعه بازیگران فیلم سینمایی «تمساح خونی» را تشکیل می‌دهند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «تمساح خونی» عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: پیمان حجازی، تدوین: عماد خدابخش، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: آرتا ماهان، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، طراح جلوه‌های ویژه بصری :امین پهلوان زاده ٫برنامه ریز: محمدرضا کشمیری، دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی، جانشین مدیرتولید: حسن صفری، اصلاح رنگ و نور: استودیو روشنا، دستیار اول فیلمبردار، هومن خلیلی، دستیار تهیه‌کننده، سعید رضا صاحبی، مدیرتدارکات: سعید جعفری‌فر، طراح بدلکاری، امیر بدری، منشی صحنه، سعیده دلیریان-الناز کوتی، فیلمبردار پشت صحنه: شیمانی رییسی، عکاس: مجید طالبی-ریحانه زنگنه، مدیر روابط‌عمومی: زهرا دمزآبادی.

۲/ فیلم سینمایی «تابستان همان سال»

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

فیلم سینمایی «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و تهیه‌کنندگی علی اوجی عنوان اثری است که در سانس دوم از روز دوم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «تابستان همان سال» اثری است که بیش از هر چیز می‌تواند با قاب‌های دقیق و فیلمبرداری شاخص خود مورد توجه علاقمندان به سینما قرار گیرد. فیلمی که بنا بود نام آن «همچون یک آینه» باشد، اما این اتفاق نیافتاد و همچنان تشابه اسمی این فیلم با مجموعه داستان تابستان همان سال نوشته «ناصر تقوایی» این شائبه را مطرح می‌کند که این فیلم هم برگرفته از این کتاب باشد. کتابی که هیچ‌وقت منتشر نشد و شامل هشت داستان کوتاه به‌هم پیوسته است.

با این حال آنچه که تا به حال در مورد داستان فیلم سینمایی «تابستان همان سال» منتشر شده این است که: عطای ۷ ساله را پیش یک رمالِ آینه‌بین می برند تا طی مراسمی دزد طلاهای عمه‌اش را در آینه شناسایی کند، عطا که هیچ تصوری از سرانجام آنچه در آن شرایط بر زبان می‌آورد ندارد، برای رهایی از آن وضعیت ، هر آنچه از تعاریف عمه‌اش درباره‌ی شک و تردید او نسبت به دزدی داوود پسر عمه دیگرش شنیده را بازگو می‌کند، غافل از آنکه این دروغ موجب عقوبتی دوراز انتظار برای کل خانواده می‌شود و ...

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

علی شادمان، فریبا نادری، سمیرا حسن پور، رویا جاوید نیا، مهرو نونهالی و صابر ابر، پژمان بازغی، نسیم ادبی، رایان سرلک، رونیکا بهرام زاده و نهایتا مهران مدیری بازیگران اصلی فیلم سینمایی «تابستان همان سال» می‌باشند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «تابستان همان سال» عبارتند از: فیلمنامه: محمود کلاری با همکاری باران جعفری، مجری طرح: نرگس محمدی، مدیر تولید: محمد حیدرقلی، طراح صحنه:کامیاب امین عشایری، مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری، تدوین: حمید نجفی‌راد، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: حسام ناصری، صدابردار: محمود خرسند، گریم: مهرداد میرکیانی، لباس: مهرنوش بیانی، برنامه‌ریز: علی افشین‌راد، منشی صحنه: ندا قائدی و عکس: باران جعفری.

۳/ فیلم سینمایی «بی‌بدن»

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

فیلم سینمایی «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی حسینعلی زاده و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری عنوان سومین اثری است که در روز دوم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «بی‌بدن» مدعی تولید در ژانر جنایی است و ظاهرا روایت آن بر اساس داستانی واقعی یکی از پرونده‌های جنایی دهه ۱۳۹۰ شکل گرفته. پرونده‌ای مشتمل بر قتل فردی به نام «غزاله شکور» به دست «آرمان عبدالعالی» که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت خورد و ...؛ پرونده‌ای که حالا توسط کارگردان فیلم سیاه‌نما و ضدحاکمیتی «علفزار» به فیلمنامه مبدل شده و با نام یک کارگردان فیلم اولی موفق به کسب پروانه ساخت از «سازمان سینمایی» گردید و اگر چه در سکوت خبری تمام مراحل تولید خود را طی نمود، اما همزمان با آغاز فرایند معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره امسال بود که نام این اثر در فضای رسانه‌ای پررنگ شد و مورد توجه واقع گردید.

توجه ویژه به فیلم سینمایی «بی‌بدن» از روزهای آخر دی ماه ۱۴۰۲ و دقیقا آن هنگامی آغاز شد که که یکی از رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضع‌گیری شفافو دغدغه‌مند نسبت به وجوه سیاه‌نمایی و ضدحاکمیتی این اثر از «سیستم قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران» هشدار داد و خواستار ممانعت از حضور فیلم سینمایی «بی‌بدن» در فرایند «جشنواره فجر» شد و ...؛ اما در ادامه همین بودن یا نبودن به یک مسئله چالش برانیگر مبدل گردید و موجب ایجاد یک سری کش مکش میان «سازمان سینمایی» و «سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» و «موسسه تصویر شهر» به عنوان سرمایه‌گذار اصلی فیلم سینمایی «بی‌بدن» گردید و این امر تا به آنجا پیش رفت که برخی شایعات حکایت از آن دارد که «شهرداری تهران» اجازه استفاده از «برج میلاد» و «پردیس سینمایی ملت» را منوط به پذیرفته شدن این اثر در «بخش مسابقه سینمای ایران» نمود و ...

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

الناز شاکر دوست، پژمان جمشیدی، گلاره عباسی، سروش صحت و نوید پور فرج بازیگران اصلی فیلم سینمایی «بی‌بدن» می‌باشند.

با این همه شیوه تولید کنندگان فیلم سینمایی «بی‌بدن» در مخفی نگه داشتن ابعاد این پروژه سینمایی در فرایند تولید سبب شد تا اطلاعات زیادی از سایر عوامل فیلم سینمایی «بی‌بدن» در دسترس نباشد و همچنان برای معرفی ترکیب عوامل تولیداین اثر باید منتظر تیتراژ پایانی آن در روز دوم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» ماند.

۴/ فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵»

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» به کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه کنندگی سعید شرفی‌کیا عنوان اثری است که در سانس پایانی از روز دوم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.
کارگردان فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» متولد سال ۱۳۷۶ است و حالا نخستین اثر سینمایی خود را با سرمایه‌گذاری موسسه «نگار فیلم تبیان» در تهران، اهواز ، آبادان و اروندکنار تولید نموده. موسسه‌ای که بیش از هر چیز به عنوان دفتر فیلمسازی «فرج‌الله سلحشور» سینماگر متعهد و فقید سینمای ایران شناخته می‌شود که در سال ۱۳۹۴ درگذشت و حالا متولیان موسسه او با فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» در «فجر چهل و دوم» حاضر شده‌اند.
روایت فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» در فضای جنوب کشور رقم می‌خورد و داستان آن ماجرای کودک جنوبی است که یک ماهی صید می‌کند. او در کمال تعجب در شکم ماهی متوجه چیزی می‌شود. چیزی که در شکم ماهی پیدا می‌شود؛ انگشتری است که به یکی از شهدای مفقودالاثر جنگ تحمیلی تعلق دارد. ادامه داستان این فیلم با پیچ و خم‌های زیبا و احساسی خود، طوری جلو می‌رود که این انگشتر به دست مادر این شهید که سال‌هاست چشم‌انتظار خبری از پسرش است برسد و ...

از اکران نخستین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» تا نمایش اثری به نویسندگی کارگردان فیلم مجعول و ضدحاکمیتی «علفزار»!

به غیر بازیگران شناخته شده‌ای همچون جمشید هاشم پور، ثریا قاسمی، جعفر دهقان و رضا توکلی از دیگر بازیگران حاضر در فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» می‌توان به مجید پتکی، اسماعیل خلج و اتابک نادری، یاسین مسعودی، شاهین باباپور، شهناز شهبازی، افشین صالحی، محمد علی آلبو علی و محمود حقیقت اشاره نمود.
دیگر عوامل فیلم سینمایی »«پرواز ۱۷۵» عبارتند از: موسیقی: آریا عظیمی نژاد، تدوین: سیامک مهماندوست، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، طراح گریم: سیدجلال موسوی و عکاس:محسن بیده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.