چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

هفتمین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر»؛

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

«آسمان غرب» / «ملکه آلیشون» / فوتبال / «نبودنت»

سینماپرس: خانه اصلی «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» در روز هفتمین پذیرای اکران «آسمان غرب» و پس از آن «ملکه آلیشون» و سپس نمایش «فوتبال ایران و قطر» و نهایتا نمایش فیلم سینمایی «نبودنت» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، هفتمین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» با نمایش ۳ فیلم سینمایی و همچنین اکران «فوتبال ایران و قطر» در «برج میلاد» به عنوان خانه اصلی این دوره از جشنواره و محل استقرار رسانه‌ها همراه خواهد بود از این جهت ترتیب سانس‌های امروز با تغییراتی ویژه شامل اکران «آسمان غرب» و پس از آن «ملکه آلیشون» و سپس نمایش «فوتبال ایران و قطر» و نهایتا نمایش فیلم سینمایی «نبودنت» خواهد بود. آثاری که به غیر از اکران «فوتبال ایران و قطر» که تقریبا تمامی مخاطبان به اظهار نظر در مورد کم و کیف آن خواهند پرداخت! مابقی بر طبق روال مرسوم جشنواره با حضور دست‌اندرکاران تولید آن به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از آن عوامل و بازیگران هر یک از این آثار در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهند دادند.

۱/ فیلم سینمایی «آسمان غرب»

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، نخستین اثری می‌باشد که در روز هفتم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» یکی از تولیدات «ژانر دفاع مقدس» است که حالا به عنوان تنها محصول مشترک «بنیاد سینمایی فارابی» و «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» است که در صنعت سینمای ایران با مشارکت «ارتش جمهوری اسلامی ایران» تولید شده و در «جشنواره چهل و دوم» حاضر می‌باشد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» به سراغ «سرپل ذهاب» می‌رود و با ترسیم مقطع زمانی شهریور سال ۱۳۵۹ هجری‌شمسی سعی می‌کند تا گوشه‌ای از ایستادگی و مقاومت نیروهای مردمی این شهر را به نمایش بگذارد و در این میان بر دلاورمردی‌های «شهید علی‌اکبر شیرودی» به عنوان یکی از نوابغ «هوانیروز» متمرکز شده و در کنار تصویرسازی از رشادت عموم خلبانان و گزارش بخشی از عملکرد «هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی» در مقطع ابتدایی جتگ تحمیلی و ...، به ارایه روایت‌هایی از مجاهدت‌ «شهید حاج حسین همدانی» و «شهید حسین ادبیان» در منطقه غرب کشور نیز می‌پردازد.

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی، محمدرضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، راهله لطفی، احسان صاحب‌الزمانی، یوسف فروتن، کیوان آزاد، امیرحسین شامبیاتی، حسین ثمری، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور، وحید عبدالمجیدی، رامین قربانی، مهران میرزایی، مجتبی واشیان، احمد داوودی، محسن شاهنده، مصطفی احدی، محمدمهدی موسوی، مبین زمردی، توران یاقوتی، محمد طلایی و نهایتا تورج الوند و نسیم ادبی ترکیب کامل بازیگران فیلم سینمایی «آسمان غرب» را تشکیل می‌دهند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «آسمان غرب» عبارتند از: نویسنده: محمد عسگری، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین‌: میثم مولایی، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، مدیر صدابرداری و ترکیب صدا: بهمن اردلان، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، طراح لباس: بهزاد آقابیگی، طراح گریم: شهرام خلج، طراح جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: یوسف وجدان‌دوست، مدیر برنامه‌ریزی: محمد ثقفی، فیلمبردار: حامد عزت‌خواه، عکاس: علی نیک‌رفتار، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، مدیر تولید نظامی: مسعود شرفی‌کیا، مدیران تدارکات: اکبر مهری و رضا گلی، اصلاح رنگ: نیما دبیرزاده، هلی شات: امید احمدزاده، کارگردان فیلم پشت‌صحنه: راهله لطفی، طراح پوستر و لوگو: محمد روح‌الامین، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، مدیر روابط عمومی: زهرا دمزآبادی.

۲/ فیلم سینمایی «ملکه آلیشون»

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم نوآورمحمد، عنوان اثری است که در سانس دوم از روز هفتم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» یک اثر فانتزی در گروه سنی کودک و توجوان است که به سراغ روایت زندگی پسر بچه‌ای به نام «آدور» می‌رود. پسربچه‌آی که در حال گذراندن زندگی ساده و فقیرانه‌ای به همراه پدربزرگ خود می‌باشد و چون فکر می‌کند که پدر و مادرش از «بیماری تب جنگل» مرده‌اند از جنگل متنفر است؛ اما واقعیت آن است که موجود شیطانی و خبیثی به نام «کایوت» موجب مرگ پدر و مادر «آدور» شده‌ و ...؛ در این میان ایجاد اختلاف و مشاجره میان «آدور» و پدربزرگش موجب فرار او از خانه و قرار گرفتن در مسیر جنگلی ترسناک و مخوف و افتادن در تونل زمانی می‌شود. تونلی که به طوری اسرارآمیز «آدور» را به جنگل سوخته‌ای در تحت حاکمیت یک پری به نام «ملکه آلیشون» می‌برد و ...

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

نسترن سیفی، نسیم عبدی، امیررضا اسماعیلی، سعید فاضل ساعتچی، صبا منصوری، فاطمه زحمتکش، عارف امرج شکری، آرزو مهتری، شانلی محمدی، میترا شجاعی ترکیب اصلی بازیگران فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» می‌باشند.
فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» بیش از هر چیز یک تجربه فردی از فیلمسازی است و از این جهت مسئولیت نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» همگی بر عهده کارگردان فیلم اولی این اثر می‌باشد و ایشان حتی طراحی لباس و کارهای جانبی دیگر برای تولید یک اثر سینمایی را نیز شخصا و به تنهایی برعهده گرفته و تا به آنجا در این امر پیش می‌رود که به غیر از نام بازیگران، فقط نام ایشان که به عنوان عوامل تولید فیلم سینمایی «ملکه آلیشون» در تیتراژ دیده می‌شود!



۳/ اکران «فوتبال ایران و قطر»

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

اکران ویژه بازی حساس «تیم ملی فوتبال ایران» در برابر «تیم ملی قطر» بر پرده نقره‌ای «برج میلاد» را می‌توان به عنوان سومین اثری دانست که در روز هفتم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

البته اکران این بازی فوتبال حساس که در «مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا» و ساعت ۱۸:۳۰ از روز هفتم «جشنواره فیلم فجر» در «ورزشگاه الثمامه دوحه» صورت می‌پذیرد را می‌بایست به عنوان دومین تجربه فوتبالی «خانه جشنواره چهل و دوم» معرفی نمود. تجربه‌ای که با مساعدت مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره رقم می‌خورد.


۴/ فیلم سینمایی «نبودنت»

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

فیلم سینمایی «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی، پس از اتمام مسابقه فوتبال و در سانس پایانی از روز هفتم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.
فیلم سینمایی «نبودنت» ظاهرا یک فیلم شخصی و کم خرج و به اصطلاح آپارتمانی است که از روایتی زنانه برخوردار است و مدعی پرداختن به موضوع مهاجرت‌ به عنوان یکی از عوامل فروپاشی خانواده‌ها می‌باشد و ...

از غرش «هوانیروز» در «آسمان غرب» تا اکران یک مسابقه فوتبال دیگر در «خانه جشنواره»

سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر، شیوا سرمست ترکیب اصلی بازیگران فیلم سینمایی «نبودنت» را تشکیل می‌دهند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «نبودنت» عبارتند از: نویسندگان: صادق خوشحال، فرهاد دلارام، کاوه سجادی حسینی؛ بر اساس طرحی از: صادق خوشحال، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: کاوه آفاق، مدیر صدابرداری: داریوش صادقپور، طراح صحنه: مرتضی فربد، طراح لباس: شیما میرحمیدی، طراح گریم: ایمان امیدواری، عکاس: نوید سجادی حسینی، سرمایه گذار: سعید مهربخش.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.