پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

هشتمین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر»؛

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

«باغ کیانوش» / «آبی روشن» / «نوروز» / «ببعی قهرمان»

سینماپرس: خانه اصلی «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» در روز هشتم پذیرای چهار اثر سینمایی شامل «باغ کیانوش»، «آبی روشن»، «نوروز» و نهایتا انیمیشن «ببعی قهرمان» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، هشتمین روز از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» با نمایش ۴ فیلم سینمایی در «برج میلاد» به عنوان خانه اصلی این دوره از جشنواره و محل استقرار رسانه‌ها همراه خواهد بود چهار اثری که به ترتیب سانس اکران خود شامل «باغ کیانوش» ، «آبی روشن» ، «نوروز» و نهایتا انیمیشن «ببعی قهرمان» خواهد بود. آثاری که بر طبق روال مرسوم جشنواره با حضور دست‌اندرکاران تولید آن به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از آن عوامل و بازیگران هر یک از این آثار در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهند دادند.

۱/ فیلم سینمایی «باغ کیانوش»

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

فیلم سینمایی «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد نخستین اثری می‌باشد که در روز هشتم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «باغ کیانوش» عنوان اثری اقتباسی از کتابی با همین نام است که توسط «علی‌اصغر عزتی‌پاک» و برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و توسط «انتشارات کانون پرورش فکری» منتشر شده است و روایت آن در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در روستایی از توابع شهر همدان اتفاق می‌افتد. در این داستان شخصیت‌هایی به نام حمزه و عباس تصمیم می‌گیرند در روز جشن ازدواج پسر کیانوش به باغ او دستبرد بزنند و این ماجرا با سقوط یک هواپیمای بمب‌افکن عراقی در نزدیکی باغ هم‌زمان می‌شود. تعریف ماجرای سقوط هواپیما و ورود خلبان آن به باغ، محتوای اصلی داستان «باغ کیانوش» را تشکیل می‌دهد.

البته فیلم سینمایی «باغ کیانوش» دومین اثر تولید شده توسط «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» است که در «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» حاضر می‌باشد. اثری که به جهت وظایف قانونی و شان ساختاری «کانون پرورش فکری» انتظار می‌رود که مخاطب اصلی آن را گروه سنی کودکان و نوجوانان باشند. اتفاقی که متاسفانه در فیلم سینمایی «ظاهر» روی نداد و ...؛ اما به سبب داستان اقتباس شده در این اثر که برای گروه سنی نوجوان نوشته می‌توان توقع داشت که مجموعه سرمایه‌گذار این اثر به وظایف قانونی خود پایبند بوده باشد و رقم خوردن نخستین تولید مشارکتی «کانون» با «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» در قالب «سازمان سینمایی سوره» قرار نیست به عنوان اسباب توجیه و گریز «باغ کیانوش» از مخاطب قرار دادن گروه سنی کودکان و نوجوانان مورد سوء استفاده واقع شود و ...

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا آرا، با حضور عباس جمشیدی فر و همچنین مجید پتکی، مهدیه نساج، لادن ژافه وند و مهدی فریضه بازیگران اصلی فیلم سینمایی «باغ کیانوش» را تشکیل می‌دهند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «باغ کیانوش» عبارتند از: مجری طرح: محمد گودرزی، مشاور کارگردان: حسین دارابی، مشاور نویسنده: احسان ثقفی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، طراح صحنه: بابک کریمی طادی، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح گریم: محمود دهقانی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سیاوش رمضانلو، تدوین: سیاوش کردجان، موسیقی: بامداد افشار، طراح لباس: مجید لیلاجی، مدیر تولید: محمداسماعیل کلبی آبادی، طراح و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، جلوه های ویژه کامپیوتری: محمد عبدی، انیمیشن: میلاد محمدی، عکاس: سعید کریمی و حسن شجاعی، مدیر تبلیغات: ملیکاسادات راد، مدیر روابط عمومی: عطیه موذن، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، طراح پوستر: محمد شکیبا.


۲/ فیلم سینمایی «آبی روشن»

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدحسین میری و سازمان اوج، در سانس دوم از روز هشتم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.
فیلم سینمایی «آبی روشن» یک ملودرام اجتماعی است که با سرمایه‌گذاری‌ «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» تولید شده و به جز روابط درون قبیلگی برخی عناصر دخیل در تولید آن، از حداقل ارتباط ممکن محتوایی با وظایف سازمانی و شان تاسیس این نهاد پاسدار انقلاب اسلامی برخوردار می‌باشد.

ملودرام «آبی روشن» در سبک فیلم‌های جاده‌ای روایت می‌شود. اثری که به عنوان دومین تجربه سرمایه‌گذاری «اوج» در چنین سبکی شناخته می‌شود و باید امیدوار بود که به سرگذشت فیلم سینمایی «قسم» مبتلا نشود. اثری که در سال ۱۳۹۷ هجری‌شمسی تولید شد، اما پس از حضور در جشنواره و انتقادهای صورت گرفته «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» رسما هرگونه ارتباط خود با تولید چنین فیلمی را منکر گردید!

پس اگر چه شراکت «بنیاد سینمایی فارابی» و حتی «بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام» در تولید فیلم سینمایی «آبی روشن» می‌تواند توجیه پذیر باشد؛ اما حضور بنگاه تولید فیلم «اوج» در بین سرمایه گذاران این فیلم سوال برانگیز است؛ اثری که به سراغ روایت مشکلات یک مرد تبریزی می‌رود و ماجرای سرقت سنگ فیروزه گران قیمتی را از یک معدن نقل می‌کند. معدنی که نگهبان پیر آن در جریان این سرقت جان می‌بازد و حالا یونس که شخصیت اصلی قصه است به همراه همسر کسی که به دزدی سنگ فیروزه متهم شده، به جستجوی سارق می‌رود و مخاطب را با یک سفر جاده‌ای مواجه می‌سازد.

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضا امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو، کاظم هژیرآزاد و سامان مهکویه ترکیب اصلی بازیگران فیلم سینمایی «آبی روشن» می‌باشند.
دیگر عوامل فیلم سینمایی «آبی روشن» عبارتند از: مجری طرح: وحید معدنی، مدیر فیلمبرداری: پیمان عباس‌زاده، تدوین: حسین جمشیدی‌گوهری، موسیقی: فرید سعادتمند، طراح صحنه: امیر زاغری، مدیر تولید: سید مقصود میرهاشمی، طراح چهره پردازی: کامران خلج، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیرصدابرداری: اشکان پورتاجی، طراح لباس: الهام ترکمن، مدیر برنامه ریزی: امید همتی‌فراز، دستیار اول کارگردان: امیر رونقی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، طراحی جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، منشی صحنه: آرزو قربانی، عکاس: صمد قربان‌زاده، روابط‌عمومی: الهام عرشی‌زاده.

۳/ فیلم سینمایی «نوروز»

از سرمایه‌گذاری مشترک «حوزه هنری» و «فارابی» بر روی «آپارات‌چی» تا نمایش «مجنون» با کارگردانی تازه‌کار و تهیه‌کننده‌ای بی‌ربط به «ژانر دفاع مقدس»!

فیلم سینمایی «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری عنوان سومین اثری است که در روز هشتم از «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم سینمایی «نوروز» تازه‌ترین حضور «علی نصیریان» استاد کم‌نظیر بازیگری بر پرده‌نقره‌ای سینمای ایران است. اثری که از فضایی فانتزی و روایتی افسانه‌ای برخوردار می‌باشد و در خلاصه داستان رسمی و منتشر شده از آن آمده: نوروز در راه است، اما اهریمن در کمین است تا نوروز و بهار را از بین ببرد. عمو نوروز در مسیر کلبه ننه سرما و جست‌وجوی حاجی فیروز دچار سانحه می‌شود و طوفانی بزرگ آغاز می‌شود…

از سرمایه‌گذاری مشترک «حوزه هنری» و «فارابی» بر روی «آپارات‌چی» تا نمایش «مجنون» با کارگردانی تازه‌کار و تهیه‌کننده‌ای بی‌ربط به «ژانر دفاع مقدس»!

علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی، سیاوش چراغی‌پور، علی بوراک جیلان و علیرضا آرا بازیگران فیلم سینمایی «نوروز» می‌باشند.

دیگر عوامل فیلم سینمایی «نوروز» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی جناب، منشی صحنه: سعیده دلیریان، مدیر تولید: مهدی چراغی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح صحنه: سیامک کاری‌نژاد، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، جلوه‌های ویژه‌ میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، تدوین: کاوه ایمانی، موسیقی: بهمن دهقانیار و عکاس: سمیرا بخشی.

۴/ انیمیشن «ببعی قهرمان»

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

انیمیشن «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری، عنوان آخرین انیمیشن راه‌یافته به این دوره از «جشنواره فیلم فجر» است که در سانس پایانی از روز هشتم «جشنواره چهل و دوم» به نمایش گذاشته می‌شود.

انیمیشن «ببعی قهرمان» سومین انیمیشن سینمایی سرمایه‌گذاری شده توسط «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» است که سال گذشته نیز قصد حضور در جشنواره را داشت، اما این اتفاق نهایتا امسال افتاد و حالا «ببعی قهرمان» را به «برج میلاد» کشانده است. اثری که در خلاصه داستان رسمی منتشر شده از آن آمده: ببعی که همیشه مجلات جغد قهرمان درباره پرواز را می‌خواند در سر رویای پرواز دارد و می‌خواهد مانند یک پرنده پرواز کند…

از نمایش دومین تجربه جاده‌ای «سازمان اوج» تا اکران «نوروز» با هنرنمایی «استاد علی نصیریان»

امیر حسین رستمی، نصرالله مدقالچی، ناهید امیریان، شهره روحی، منوچهر زنده‌دل، مهدی طهماسبی، فریبا رمضان پور، حمید سربندی، مهدی قناعت‌پیشه، اردشیر منظم و تورج نصر ترکیب اصلی صداپیشگان انیمیشن «ببعی قهرمان» می‌باشند.
دیگر عوامل انیمیشن «ببعی قهرمان» عبارتند از: مدیر تولید: مسعود محمدی و سمیرا پیشانیدار، کامپوزیت: محمد کریمی، سرپرست نور: سعید گرمابدری، توسعه بصری: علی متصدی، کارگردان هنری: میکائیل براتی، طراح کارکتر: محمد خیراندیش و شفیع آهی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.