دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

بازیگر «دست ناپیدا» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

باید با پرهیز از تکرار کلیشه‌ها تازگی را به مخاطب دهیم

فیلم سینمایی «دست ناپیدا»

سینماپرس: معصومه بافنده بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جنگ سوژه های مختلفی دارد و شهدا، رزمندگان و یکایک اعضای خانواده های شان زندگی نابی دارند و ما باید با پرهیز از تکرار کلیشه ها، تازگی را به مخاطب دهیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «آقای مدیر» و «خانه پدری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در فیلم «دست ناپیدا» نقش خبرنگاری را بازی می کنم که با انگیزه های مادی و دنیایی مانند کسب پول و مقام به جبهه می رود اما پس از حضور در آنجا دچار تحولات اساسی شده و رشد می کند و هدف اولیه اش از بین می رود. در واقع این فضای جبهه است که روی تفکر او تأثیر می گذارد و باعث می شود نگاه مادی و دنیوی او دچار تغییرات شگرفی شود.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چقدر نیاز است با توجه به شرایط روز اجتماعی و آگاهی نسل جوان فیلم هایی با محوریت دفاع مقدس تولید شود اظهار داشت: قطعا تولید این قبیل فیلم ها جزو ضروریات است اما نکته مهم اینجا است که ما نباید در فیلم ها مبادرت به تکرار برخی مسائل کنیم تا مخاطب به اصطلاح آن را پس بزند؛ نیاز سینمای دفاع مقدس این است که هر بار از زاویه نگاهی جدید به این حوزه ورود پیدا کند.

بافنده خاطرنشان کرد: جنگ سوژه های مختلفی دارد و شهدا، رزمندگان و یکایک اعضای خانواده های شان زندگی نابی دارند و ما باید با پرهیز از تکرار کلیشه ها، تازگی را به مخاطب دهیم. ما باید جوان و نوجوان امروزی را رشد دهیم و مهم این است که هر حرفی را برای او چطور بازگو می کنیم.

وی در خاتمه این گفتگو در خصوص چالش ها و سختی های بازی در این فیلم گفت: این فیلم از دو منظر سخت و پر چالش بود؛ یکی از نظر فیزیکی و مادی که خود گرمای هوا در تابستان جنوب دشواری های زیادی را برای گروه به همراه داشت و چالش دیگر از نظر معنوی که واقعا فضای آن دیار و قصه فیلم آدمی را دچار تحول می کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.