جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

در سی و نهمین دوره؛

جشنواره موسیقی فجر میزبان ارکسترهای ملی و سمفونیک می‌شود

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: ارکسترهای موسیقی ملی ایران و سمفونیک تهران در این جشنواره میزبان علاقه‌مندان به هنر موسیقی خواهند بود.

به گزارش سینماپرس، محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گفت: این بنیاد امسال هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میزبان جشنواره‌های فجر بود، جشنواره‌های تئاتر، تجسمی، مد و لباس و موسیقی فجر برنامه‌های اصلی خود را در تالارهای بنیاد رودکی شامل وحدت، رودکی، حافظ و برج آزادی برگزار می‌کنند.

وی گفت: همچنین اختتامیه چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نیز جایزه جهانی کتاب سال هفته آینده در بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

اله یاری فومنی با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر افزود: هر دو ارکستر موسیقی ملی ایران و سمفونیک تهران زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی در ایام جشنواره میزبان علاقه‌مندان به هنر موسیقی خواهند بود و اجرای خاطره انگیزی را رقم خواهند زد.

سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود. جایزه ترانه، ‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر پس از ۶ سال

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در تالار وحدت اظهارداشت: طی رایزنی با مسئولان، افتتاحیه این جشنواره مهم بین‌المللی را در تالار وحدت برگزار کردیم. این اتفاق پس از ۶ سال و با تلاش چند روزه همکاران فنی ما اتفاق افتاد. در بخش هنری نیز همکاران من اجرای زنده ارکستر موسیقی ملی ایران را برای این رویداد رقم زدند.

وی گفت: ارکستر موسیقی ملی ایران در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، قطعات بعضی از موسیقی فیلم‌هایی را که مردم در طی سال های پس از انقلاب اسلامی با آن خاطره داشتند، نواخت.

اله یاری فومنی افزود: همکاران ما در بنیاد رودکی تلاش کرده‌اند از مردم و گروه‌های هنری میزبانی شایسته‌ای داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد رودکی تاکید کرد: این بنیاد همه تلاش خود را مبذول می‌دارد تا متناسب با شأن این مجموعه بزرگ فرهنگی هنری، در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به نحو احسن، همراهی و همکاری کند و این میراث ملی کشور را بیش از پیش به مردم معرفی کند.

آیین افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، ۱۱ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.