چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

وزیر ارشاد؛

در همه حوزه‌ها شاهد حضور ادیان توحیدی به‌ویژه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر هستیم

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: اسماعیلی گفت: همه پیروان ادیان توحیدی در ایران در کنار هم هستند و احساس غریبگی، غربت و جدایی ندارند.

به گزارش سینماپرس، نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیروان ادیان توحیدی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از ادیان مختلف توحیدی از جمله اسقف مار نسای بنیامین اسقف اعظم آشوریان ایران، پدرام سروش پور اسقف زرتشتی، اسقف متئو اسقف کلیسای لاتین، آرش آبائی ادیان کلیمی و استاد دانشگاه، خاخام اعظم یونس حمامی لاله زار کلیمی، اسقف بنیامین آشوری اسقف وانیا سرگیز آشوری کلدانی کاتولیک و بیاینا محمودی بازیگر ارمنی سریال گاندو، در سالن سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اشتراک‌های فرهنگی و دینی نخ تسبیح انسجام پیروان ادیان در ایران

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: ما با دیگر ادیان توحیدی اشتراک‌های بسیاری داریم که همانند نخ تسبیح ما را دور هم جمع کرده است. تاریخ پر شکوه و تمدنی چند ساله، پیشتازی در عرصه علم و دانش، مهارت گفتگو، انتقادپذیری، عقلانیت و ده‌ها موضوع دیگر ما را به عنوان یک ملت کهنسال به لحاظ قدمت و جوان به لحاظ عقلانیت و معنویت کنار هم قرار داده است. خدای بزرگ را شاکریم که چنین نعمت‌های بی بدیلی به ملت ایران عنایت کرده است.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما در کنار پیروان ادیان توحیدی احساس غریبی، غربت و جدایی نداریم. قرن‌ها و هزاره‌ها است که ایرانی‌های پر تمدن و خردمند کنار هم رشد و نمو و زیست حکیمانه داشته‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما تاریخ را باهم ورق زدیم و جلو آمدیم و امروز هم با هم و در کنار هم ایستاده‌ایم و این باهم بودن بزرگ‌ترین امتیاز ما است. همه زرتشتی‌ها، آشوری‌ها، ارامنه عزیز و همه مذاهب ادیان توحیدی با قوت کنار هم بودیم. در دفاع مقدس فرزندان ایرانی فارغ از نوع اعتقادات دینی کنار یکدیگر به رزم رفتند و از میهن عزیزشان دفاع کردند.

دنبال کار تزئینی و زینتی و نمایشی نیستیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در همین ابتدای سال، ما برای شهید عالی مقامی که پس از چند دهه به کشورمان بازگشت مراسمی برگزار کردیم. این‌ها سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که ما را به یکدیگر پیوند می‌زند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ایران خانه پیروان همه ادیان توحیدی است. ایران محل تعامل گفتگو و ارتباطات خوب میان حوزه‌های خوب حاکمیت نظام با همه هموطنان عزیزمان است. خدا را شکر با نمایندگان عزیزمان در مجلس شورای اسلامی بهترین ارتباطات را با یکدیگر داریم. هر کدام از این بزرگواران که در این جلسه حضور دارند و حاضر شدند می‌دانند که همیشه در بهترین فضای تعاملی و اجرای مطالبات با شما هستیم.

وی گفت: به دنبال کار تزئینی و زینتی و نمایشی نیستیم. ما در کنار هم با گفتگو و تعامل با یکدیگر درس‌های اخلاقی را مرور می‌کنیم و نیاز مهم خود را که همگرایی است برطرف می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روز شنبه در سفر به ارومیه تاکید کردم که در همه حوزه‌ها شاهد حضور ادیان توحیدی به‌ویژه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر هستیم. در همه بخش‌های فرهنگی از جمله رسانه‌ای، چاپ‌و نشر، خبری و... آمادگی کامل داریم که در خدمت عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: دوست داشتم همانند سال‌های گذشته چنین جلسه‌ای را با حضور آقای رئیس جمهوری داشته باشیم، امیدوارم در ماه‌های آینده بتوانیم جلسه‌ای داشته باشیم. باز هم یاد شهدا و ادیان توحیدی را گرامی می‌دارم. ما مسلمانان وارد ماه ویژه‌ای شده‌ایم و معتقدیم ماه شعبان زمینه‌ساز ماه میهمانی خدا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.