دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

توضیحات مدیر اداره کتاب درباره ممیزی کتاب خسرو معتضد؛

شرط هرکاری انصاف است چه در نقل وقایع چه در تدریس تاریخ

خسرو معتضد*

سینماپرس: محمدعلی مرادیان مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این اظهارات معتضد نوشت:‌ هیچ کلمه‌ای از نگارشات آقای معتضد اصلاحیه نداشته است اصلاحیات مربوط به اصل خاطرات دو شخصیت جم پدر و پسر است.

به گزارش سینماپرس، در روزهای گذشته خسرو معتضد تاریخ نویس در برنامه برمودا درباره ممیزی کتابش گفت: کتابی درباره فریدون جم نخست وزیر رضا شاه نوشتم که گفته‌اند ۱۰۰ صفحه باید کم شود.

محمدعلی مرادیان مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این اظهارات معتضد نوشت:‌ «پیرو سخنان آقای معتضد عزیز؛ اولا شرط هرکاری انصاف است چه در نقل وقایع چه در تدریس تاریخ؛ دوما، هیچ کلمه‌ای از نگارشات آقای معتضد در این اثر اصلاحیه‌ای نداشته است، اصلاحات مربوط به اصل یادداشت‌های جم پدر و جم پسر است، آقای معتضد حدود دویست صفحه عین خاطرات جم‌ها را آورده است و در انتها چند صفحه‌ای هم مطالب را تفسیر کردند.

مطالبی که اصلاحیه داشته است متن خاطرات این دو شخصیت و بر مبنای مصوبه اصلاحی ۶۶۰ است، از توهین به نهضت امام خمینی(ره) و انقلابیون تا تطهیر پهلوی‌ها تحریف تاریخ معاصر و هیچ کدام از مطالب آقای معتضد مورد نظر اداره کتاب نیست.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.