چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

وزیر ارشاد در اختتامیه مسابقات قرآن:

نهضت قرآن را مرهون امام راحل هستیم

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر ارشاد در آیین اختتامیه چهلمین مسابقات بین المللی قرآن کریم از ایجاد قرارگاه حفظ قرآن خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهلمین مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، ‌ گفت: همه این نوع برنامه ها مایه شکرگزاری به درگاه خداوند است. خداوند را شاکریم که نعمت زیست در چنین جامعه قرآنی را به همه ما عنایت کرده است. این نهضت قرآن را مرهون امام راحل هستیم. رهبر ما حظ بعدی را از تمام ثواب ها و خیرات این مسیر به خودشان اختصاص می دهند که پرچمدار ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی در کشورمان هستند.

وی افزود: هدف گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن، روخوانی توسط تمام مردم ایران و تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور است. برای رسیدن به این قله، مسیری را باید طی کنیم. امروز اعداد و ارقام حاکی از این است که باید ارشاد عزم جدی در میان تمام بخش‌ها برای رسیدن به این هدف گذاری انجام دهد. از حجت الاسلام قمی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی درخواست دارم با همکاری تمامی ما، قرارگاه حفظ قرآن و رسیدن به این نقطه را پایه گذاری کنند. ما هم همگی در خدمتشان هستیم.

وزیر ارشاد گفت: ما در حوزه فعالیت های قرآنی هم مفتخر به حضور جریان های مردمی قوی هستیم. در بسیاری از استانها و شهرها و حتی روستاهای دور و نزدیک کشورمان، امروز شمیم دل‌نواز قرآن حضور دارد و به مشام می رسد و این فضا را برای کارهای بنیادین تسهیل می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.