شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

کارگردان شبکه سلامت تاکید کرد:

آگاهی‌سازی و مطالبه‌گری از اهداف مهم «سپید قانون»

شبکه سلامت

سینماپرس: کارگردان و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «سپید قانون»، آگاهی سازی، روشنگری و آشنایی مردم با نقش مجلس شورای اسلامی و توانایی آن در حوزه بهداشت و سلامت و مطالبه گری از نمایندگان آینده را از اهداف اصلی این برنامه بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا سماورچی طهرانی کارگردان و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «سپید قانون» که روزهای زوج از شبکه سلامت پخش می‌شود در مورد ضرورت ساخت و پخش این برنامه با توجه به‌پیش رو بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ایرنا: در گفت‌وگو با مسئولان شبکه سلامت، اتاق فکر برنامه «سپید قانون» تشکیل شد و به پایش موضوعات و مباحث مختلف درزمینهٔ بهداشت، درمان، سلامت و محیط‌زیست پرداخت. پس از مشخص شدن موضوعات بر پایه اهمیت و تنوع، تیم سردبیری و نویسندگان با انتخاب کارشناسان و نوشتن متن‌های برنامه فرایند پیش‌تولید را آغاز کردند.

وی یادآور شد: این برنامه تلویزیونی با استفاده از حضور کارشناسان متخصص و توانمند در امور مجلس شورای اسلامی و قانون‌گذاری به صورت زنده ساخته می‌شود و بسیار چالشی و مطالبه گر است.

این تهیه کننده تلویزیونی خاطرنشان کرد: آیتم‌های تولیدی نیاز مبرم به متن و سناریو دارند. در هر قسمت دو یا سه پلی بک در باب تشریح و توصیف موضوع و قوانین وضع‌شده در ادوار مجلس شورای اسلامی ساخته می‌شود. مثل قوانین وضع‌شده درباره جامعه معلولان کشور، قانون هوای پاک، قوانین مرتبط با محیط‌زیست، بیمه‌های درمانی و غیره. تیم هماهنگی نیز بر پایه موضوع، میهمانانی را بر اساس تخصص به استودیو دعوت می‌کنند. فرآیند برنامه در گفتگوی مجری و میهمانان و پخش پلی بک‌ها پیش می‌رود.

این تهیه‌کننده آگاهی سازی و مطالبه گری را از اهداف مهم این برنامه دانست و تأکید کرد: دغدغه شبکه سلامت همواره ایجاد آگاهی بخشی و ارتقاءیسطح سلامت در شاخصه‌های مختلف در بین مردم بوده است. آگاهی سازی، روشنگری و آشنایی مردم به‌صورت جزئی‌تر با نقش مجلس و توانایی آن در حوزه بهداشت و سلامت و در نهایت مطالبه گری در راستای توجه به برنامه داشتن در این موضوعات از نمایندگان آینده از اهداف اصلی این برنامه خواهد بود.

سماورچی تهرانی، مجلس شورای اسلامی را از ارکان اصلی و نظام قانون‌گذاری کشور دانست و ادامه داد: تصویب یک قانون و پیگیری آن توسط نمایندگان مجلس قطعاً تأثیر به سزایی در زندگی مردم دارد. در حال حاضر خدمات درمانی، نظام سلامت، بیمه‌ها، تأمین دارو، وضعیت خدمات پزشکی در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار، بیماری‌های خاص، وضعیت حقوقی کادر درمان مخصوصاً پرستاران، جامعه معلولین و غیره همگی نیاز به نگاه جدی نمایندگان و قانون‌گذاران در مجلس بعدی دارد.

سماورچی تهرانی تأکید کرد: ورود چند نماینده به مجلس با شناخت و آگاهی نسبت به این موارد می‌تواند نقش پررنگی در بهبود نظام سلامت در کشور ما داشته باشد. با توجه به شعارهای انتخاباتی نمایندگان، که بیشتر جنبه سیاسی و اقتصادی و معیشتی دارد، این دست برنامه‌ها نقش مؤثری در آگاهی بخشی دارد. این آگاهی بخشی هم برای رأی‌دهنده و تغییر گستره اولویت‌هایش برای انتخاب مؤثر است، هم برای کاندیدا جهت ارائه برنامه‌ها و موالفه هایش در رقابت‌های انتخاباتی.

وی افزود: همه این موارد دست در دست هم خواهند داد تا مردم به اهمیت شرکت در انتخابات و نقش مجلس در جنبه‌های گوناگون زندگی خودآگاه شوند.

این کارگردان، تولید این نوع برنامه‌ها در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم ازجمله انتخابات را بسیار حساس و جدی دانست و گفت: وقتی در قالب زنده برنامه می‌سازیم و البته چالشی و مطالبه گر به روی آنتن می‌رود. عوامل برنامه باید از تخصص و توانمندی‌های لازم برخوردار باشند. در این پروژه نیز سعی شد از افرادی استفاده شود که تجربه کافی در ارتباط و تعامل با مجلس شورای اسلامی در ادوار قبلی داشته باشند.

سماورچی تهرانی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال مشاور پروژه و مسئول اتاق فکر برنامه آقای ساسان گلستانه است که سالها در حوزه مجلس برنامه‌سازی کرده‌اند. یا اجرای برنامه به عهده دکتر مصطفی مصطفوی استاد دانشگاه و ازجمله مجریان مجرب سیما در موضوعات سلامت‌محور محسوب می‌شوند. همه این‌ها در کنار هم سعی دارند برنامه سپید قانون را برنامه‌ای کاربردی و تأثیرگذار برای مخاطب جلوه کنند.

برنامه تلویزیونی «سپید قانون» روزهای زوج از ساعت ۱۷ تا ۱۸ به‌صورت زنده با حضور کارشناسان صاحب‌نظر در قانون‌گذاری از شبکه سلامت پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.