دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

تهیه کننده «اتاقک گلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«بنیاد شهید» اگر سالی یک فیلم سینمایی خوب و قابل تأمل بسازد بسیار بهتر است تا اینکه چند فیلم تولید کند که فیلمنامه‌های ضعیفی دارند!

داوود صبوری در نشست خبری فیلم سینمایی اتاقک گلی

سینماپرس: داود صبوری تهیه کننده سینما در خصوص عملکرد فرهنگی هنری بنیاد شهید گفت: بنیاد شهید تنها نباید روی فیلم های سینمایی زوم کند. بنیاد می تواند به ساخت فیلم های کوتاه و مستند و حتی سریال و مینی سریال در خصوص شهدا نیز روی بیاورد. بنده معتقدم بهترین اتفاق زمانی رخ می دهد که بنیاد شهید از هر فردی که دغدغه مندانه طرحی را ارائه می کند حمایت کرده و پشت سر آن ها بایستد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به زعم بنده مدیران جدید بنیاد شهید نگاه درستی دارند و تلاش می کنند که مبادرت به تولید آثار ماندگار با محوریت هشت سال دفاع مقدس کنند.

وی یادآور شد: بنده شخصاً خودم جزو خانواده شهدا هستم؛ یادم می آید پیش از این وقتی می خواستند در همایش یا جلسه ای در خصوص برادران شهیدم صحبت کنند به ما می گفتند یک عکس از شهدا به ما بدهید و سپس آن را قاب می کردند و می آوردند و تمام! اما امروز حرکتی که بنیاد شهید در خصوص تولید فیلم در خصوص شهدا کرده بسیار پسندیده است و باعث می شود رشادت های این عزیزان در قاب سینما جلوه گری کند و به خصوص نسل جوان تر که از آن زمانه و روزگار بی اطلاع هستند بتوانند با مجاهدت این شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: نکته ای که بنده دوست دارم عرض کنم این است که ما وقتی راجع به شهدا بحث می کنیم نباید نگاه مان تنها به سوی شهدای شاخص باشد! بدیهی است که به شهدای شاخص به اندازه در حوزه های مختلف پرداخت شده و می شود و این وظیفه ذاتی بنیاد شهید است که علاوه بر شهدای شاخص به سایر شهدا، رزمندگان و ایثارگران و حتی خانواده های آن ها نیز بپردازد.

صبوری سپس با انتقاد از فیلمنامه های ضعیفی که در خصوص شهدا نوشته و تولید می شود تصریح کرد: بنیاد شهید اگر سالی یک فیلم سینمایی خوب و قابل تأمل با محوریت هشت سال دفاع مقدس بسازد بسیار بهتر است تا اینکه چند فیلم تولید کند که فیلمنامه های ضعیفی دارند! باید باور کنیم که اگر به شهدا نپردازیم مردم بیشتر دوست دارند تا اینکه با این فیلمنامه ها به آن ها بپردازیم!

وی ادامه داد: بنیاد شهید یک رسالتی را شروع کرده به نام تولید فیلم های دفاع مقدس و شهدا و باید از این کار حمایت کرد اما باید حواس مان باشد اولویت فرهنگی در بنیاد شهید باید این باشد که به تمام امور شهدا بپردازد. شاید نیاز باشد برای یک مادر شهید فیلم بسازیم. ما فقط زوم کنیم روی هشت سال دفاع مقدس! شاید پدر و مادری بودند که تنها یک تک فرزند داشتند و بعد از شهادت وی و با بدبختی زندگی کردند؛ ما باید به آن ها و حتی امروز همسران و فرزندان شهدا هم بپردازیم.

این تهیه کننده سپس با بیان اینکه بنیاد شهید باید فراخوان بگذارد و اعلام کند از هر فردی که طرح و داستانی در خصوص شهدا و خانواده های شان دارد حمایت می کند متذکر شد: بنیاد شهید تنها نباید روی فیلم های سینمایی زوم کند. بنیاد می تواند به ساخت فیلم های کوتاه و مستند و حتی سریال و مینی سریال در خصوص شهدا نیز روی بیاورد. بنده معتقدم بهترین اتفاق زمانی رخ می دهد که بنیاد شهید از هر فردی که دغدغه مندانه طرحی را ارائه می کند حمایت کرده و پشت سر آن ها بایستد.

صبوری تأکید کرد: یکی دیگر از نکاتی که بنده دوست دارم بیان کنم این است که بنیاد نباید به صورت تعارفی مبادرت به تولید فیلمی در خصوص شهدا کند! من شخصاً به کارگردان یکی از فیلم هایی که در جشنواره چهل و دوم حضور داشت گفتم فیلم شما داستان نداشت! شما باید روی فیلمنامه تان بیشتر کار می کردید و حداقل آن را به ۲-۳ فرد متخصص ارائه می دادید تا روی طرح تان کار کنند تا کارتان با کیفیت تر ساخته می شد اما خوب همین فیلم توسط بنیاد تولید شد.

این سینماگر تصریح کرد: بنیاد شهید اگر سالی یک فیلم سینمایی خوب و قابل تأمل با محوریت هشت سال دفاع مقدس بسازد بسیار بهتر است تا اینکه چند فیلم کند که فیلمنامه های ضعیفی دارند. بنیاد می تواند سرمایه ای که قرار است برای ساخت فیلم های ضعیف صرف کند را برای تولید فیلم های کوتاه و مستند سرمایه گذاری کند.

صبوری در خاتمه این گفتگو افزود: آنقدر قصه های قشنگ و دراماتیک داریم که حد ندارد. بنیاد شهید باید روی این طرح و قصه ها سرمایه گذاری کند و امیدوارم که بتوانیم شاهد تولیدات درخشانی در این عرصه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.