شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

«ماشاالله شاهمرادی‌زاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

ابزار «جهاد تبیین» سینما و تلویزیون و کالاهای فرهنگی است/ از نظر محتوایی به شدت دچار معضل هستیم!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با توجه به برگزاری انتخابات پرشکوه مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات اهالی سینما از مجلس دوازدهم به ویژه کمیسیون فرهنگی گفت: انتظار ما از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این است که روی کار متصدیان فرهنگی نظارت دقیق داشته باشند. اگر مدیری با عملکرد خود نشان داد که به این مقوله بی توجه است او را موأخذه کنند؛ ما این روزها دورمان یک میدان مین است و باید این میدان مین را خنثی کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا مدتی است که مقوله جهاد تبیین را در فرمایشات شان مطرح فرموده اند؛ پرسش بنده این است که جایگاه این جهاد تبیین در تولیدات فرهنگی و بالاخص تولیدات سینمایی ما کجا است؟ چه کسی باید پیگیر این قضیه شود؟

وی با تأکید بر اینکه ابزار جهاد تبیین، سینما و تلویزیون و کالاهای فرهنگی است و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشند تصریح کرد: انتظار ما از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این است که روی کار متصدیان فرهنگی نظارت دقیق داشته باشند. اگر مدیری با عملکرد خود نشان داد که به این مقوله بی توجه است او را موأخذه کنند؛ ما این روزها دورمان یک میدان مین است و باید این میدان مین را خنثی کنیم.

این سینماگر تأکید کرد: سینمای جمهوری اسلامی ایران باید محلی برای نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت باشد. ارزش های ملی و دینی باید در آثار سینمایی ما به تصویر کشیده شوند. وقتی یک جوان امروزی نشانی از فداکاری در سینما نمی بیند نمی تواند متوجه این ارزش ها شود. این مسئولان فرهنگی هستند که باید به این امور دقت کنند. این مسئولان فرهنگی هستند که باید با تولید کالای مناسب فرهنگی جلوی فرهنگ منحط غرب را بگیرند.

شاهمرادی زاده سپس با بیان اینکه از نظر محتوایی به شدت دچار معضل هستیم متذکر شد: اشکال سینمای ما این است که متصدیان وقعی نمی نهند که در سینما چه می گذرد! این مسأله از زوایای مختلف قابل بررسی است. وقتی فیلمی ساخته می شود که ما را مقصر می داند که تحریم شدیم چه معنایی دارد؟ چرا فیلمی نمی سازیم که آمریکا را زیر سوأل ببریم؟ این ها مسائلی است که کمیسیون فرهنگی باید روی آن ها فوکوس کند.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بایداگر مدیری راه خطا می رود او را استیضاح کنند. باید خط کشی در حوزه فرهنگ و هنر وجود داشته باشد؛ مثل فوتبال که قانون دارد اگر توپ از خط رد بشود گل می شود در سینما هم باید چنین باشد. باید همه چیز مشخص شود و چارچوب وجود داشته باشد که چه کسی خدمت می کند و چه کسی خیانت می کند؟ کسانی که به مجلس می آیند باید چارچوب مشخص کنند در قالب قانون تا همه چیز برای مدیران و هنرمندان روشن شود و اگر کسی راه خطا می رود به صورت قانونی با وی برخورد شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.