دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

استاد «علی نصیریان»:

«مدیریت فرهنگی» مانند مدیریت یک اداره معمولی نیست و باید کار دقیق و حساب شده‌ای باشد

دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاد علی نصیریان

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تئاتر تهران ریشه تاریخی دارد و تئاتر تهران را موزه کنید، برای موزه خیلی خوب است.

به گزارش سینماپرس، علی نصیریان امروز دوشنبه ۲۱ اسفند در آیین نکوداشت خود در تالار سنگلج اظهار داشت: ما از سال ۱۳۴۳ که در حال ساخت اینجا بودند تا سال ۱۳۵۶ در اینجا زندگی و کار کردیم. چیزی که در اینجا فراموش می‌شود، مدیران فرهنگی هستند که قرار است اداره و سازمان‌دهی کنند و این مدیریت فرهنگی مانند مدیریت یک اداره معمولی نیست و باید کار دقیق و حساب شده‌ای باشد.

نصیریان با تاکید بر اینکه تئاتر تهران ریشه تاریخی دارد، گفت: تئاتر تهران را موزه کنید، برای موزه خیلی خوب است. اداره تئاتر بهترین کارش این است که در اینجا کارگاه‌های بازیگری دایر کند.

وی اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند نمایشنامه بنویسند از پیشینه نمایشنامه ایران باید اطلاع داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «نوروز» گفت: من نمایشنامه نویس نیستم و ادعایی هم ندارم. من بازیگر بودم و اگر کارگردانی می‌کردم، به عنوان سردسته بودم. چون درس آن را نخوانده بودم.

نصیریان افزود: به کسانی که می‌خواهند تئاتر ملی کار کنند، باید بگویید که در تئاتر ملی چه کسانی به میدان آمدند. اجزای نمایشنامه را باید بفهمند. باید بدانند کاراکتر، درگیری‌ها و زبان چیست. زبان یکی از ارکان مهم است و باید آگاه به این مسائل شوند و سابقه کار را بدانند.

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون افزود: وقتی تئاتر معلم را ساختیم، می‌ترسیدیم آن را اجرا کنیم، در حالی که اکشنی که ما می‌گوییم، اکشن درونی بنده و دعوا و درگیری‌های آن‌ها در درونشان است.

همه هنرمندان تئاتر همواره دغدغه تئاتر ملی دارند

محمدحسین ایمانی خوشخو نیز در این مراسم گفت: همه شما اساتید و استاد نصیریان در راس، از آن موقع تا الان دغدغه تئاتر ملی داشتیم. شورای هنر از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مصوبات آن حکم قانون دارد.

وی افزود: با توجه به توضیحات بنیاد تئاتر ملی ایران، مصوب شد که شبیه بنیاد فارابی است و بنا به قول وزیر (فرهنگ و ارشاد اسلامی) برای اجرای پروژه‌های کلان ملی بودجه قابل توجهی در اختیار آن قرار دارد. هیات امنایی با بودجه خاص فقط برای حمایت از بنیاد در اختیار خواهد داشت.

ایمانی خوشخو گفت: خاطرات خوب شما و استاد از همان تئاترهای ملی است و این شناسنامه تئاتر ملی ماست که چراغ آن را روشن نگاه داشته‌اند و ما پیگیری می‌کنیم تا اساسنامه بنیاد نوشته شود و آن را مدیریت می‌کنیم.

این مراسم با حضور رضا بابک، ایرج راد، اصغر همت، فطب‌الدین صادقی، مجید افشار، هادی مرزبان و جمعی دیگر از پیشکسوتان تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.