دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران:

اشاعه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موضوعات مهم است که از طریق ترجمه به دست می‌آید

اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی؛ راضیه تجار

سینماپرس: نویسنده «یاس کبود» از چاپ دوم این اثر خبر داد و گفت: این کتاب قبله‌نمای من است، خیلی دوستش دارم و تعصب خاصی روی آن دارم.

به گزارش سینماپرس، راضیه تجار که رهبر معظم انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست» این نویسنده تقریظ فرمودند، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: یاس کبود رمانی در زمینه دوره رضاخانی است که آن را خیلی دوست دارم و تعصب خاصی روی آن دارم، برای این کتاب خیلی زحمت کشیده‌ام و کتابستان هنر چاپ دوم آن را در طول یک سال انجام داد.

تجار همچنین درباره اثر جدید خود گفت: مجموعه داستانی هم دارم که به نام نُت‌های رها است، نگاه نهایی را روی اثر دارم و کتابستان هنر برای نمایشگاه کتاب امسال آن را به چاپ می‌رساند.

کتاب اسم تو مصطفاست، زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسرش سمیه ابراهیم‌پور است که به قلم راضیه تجار منتشر شده است.

در تقریظ رهبر معظم انقلاب آمده است: «بسمه تعالی، پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بی شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته، ‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.»ب

نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ گفت: یاس کبود، قبله‌نمای من است. این کتاب را بخوانید و بدانید چرا از آن به عنوان قبله‌نما نام می‌برم.

رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مبحث ترجمه در کشور گفت: اشاعه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از موضوعات مهم است که از طریق ترجمه به دست می‌آید. ترجمه هم در کشور مغفول مانده است. ضرورت دارد دولت توجه بیشتری به این مقوله داشته باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: به غیر از مقوله شعر، در زمینه داستان خیلی حرف و گنجینه‌های عظیمی از قدیم تا معاصر داریم. اینها هم باید به دست مخاطبان برسد.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم از ۱۹ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.