شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

گزارشی از نخستین اجرای ارکستر ملی در تالار وحدت

محمد معتمدی فیلم‌های علی حاتمی را خواند حسین علیزاده نواخت

محمد معتمدی در کنسرت ارکستر ملی به رهبری بردیا کیارس

شب گذشته نخستین اجرای حسین علیزاده در تالار وحدت به رهبری بردیا کیارس و با خوانندگی محمد معتمدی به روی صحنه رفت.


به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، اجرای حسین علیزاده با ارکستر ملی که تنظیم قطعات آن را بهزاد عبدی بر عهده داشت شب گذشته با اجرای موسیقی فیلم «دلشدگان» علی حاتمی با شعری از فریدون مشیری با تأخیری نیم ساعته اجرا شد که پس از آواز این بخش کیارس با فشردن دست معتمدی، وی را برای ترک صحنه همراهی کرد.

«سواران دشت امید» قطعه دیگری بود که کیارس آن را رهبری کرد و پس از این اجرا محمد معتمدی «امید عشق» دوباره با تشویق حاضران به روی صحنه تالار وحدت بازگشت.

بخش نخست کنسرت حسین علیزاده با دو قطعه بی کلام بود همراه بود که قطعه نخست نغمه‌ دشتی بود که توسط اعضای ارکستر نواخته شد و که پس از این اجرای این قطعه شعری از سعدی با عنوای «از یاد رفته» با صدای معتمدی در تالار وحدت طنین انداز شد.

پس از این قطعه ارکستر، موسیقی فیلم «گلچره» را اجرا کردند و کیارس و ارکستر ملی برای بخش بعدی اجرا به مدت 15 دقیقه صحنه را ترک کرد.

آغازگر بخش دوم آواز محمد معتمدی در قطعه «راز نو» بود و تشویق های حاضران را به دنبال داشت. «بی‌همگان به سر شود‌، بی تو به سر نمی‌شود» قطعه ای بود که استقبال فروان مخطبان را ه دنبال داشت.

سپس کیارس لحظاتی از صحنه خارج شد‌ و این بار با حسین علیزاده به صحنه بازگشت و این آغازگر تکنوازی حسین علیزاده با قطعه «ترکمن» بود که پس از پایان این قطعه حاضران در سالن برای نشان دادن میزان علاقه بسیار خود به این قطعه ایستادند و علیزاده را تشویق کردند.

حاشیه‌ها

در پایان محمد معتمدی قطعه «دلشدگان» را به دلیل استقبال بسیار حاضران در سالن اجرا کرد که آواز دوم معتمدی جبران اجرای ابتدایی این قطعه را کرد.

بهزاد عبدی در پایان به روی صحنه آمد و حاضران با تشویق و گل از وی استقبال کردند.

در این اجرا علی ترابی؛ سرپرست سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد به تماشای این اجرا نشست.

یادآور می شود ارکستر ملی ایران 29 مهرماه در تالار وحدت و 30 مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.