چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۳

نشست «دهلیز» برگزار شد/

عطاران: به سن و سالم نمی‌خورد پیشکسوت باشم/شعیبی: سکانس پایانی سخت‌ترین بخش فیلم بود

 نشست خبری فیلم « دهلیز»  به کارگردانی بهروز شعیبی

نشست فیلم سینمایی «دهلیز» با حضور بهروز شعیبی؛ کارگردان، سید محمود رضوی؛ تهیه کننده، رضا عطاران، هانیه توسلی، محمدرضا شیرخانلو؛ بازیگران، علی اصغری؛ فیلمنامه نویس امشب -18 بهمن ماه- در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در ابتدای نشست بهروز شعیبی درباره تولید این فیلم گفت: ما تجربه خاصی را به لحاظ تولیدی در سینما انجام دادیم. مبنا از اول بر اساس طرحی بود که من با آن درگیر بودم و بعد از مطرح کردن با آقای اصغری از فوردین ماه امسال شروع به نوشتن کردیم. تا 15 آذر منتظر پروانه ارشاد بودیم و سپس فیلمبرداری را آغاز کردیم. دو ماه بعد نسخه کامل آن را با شما در جشنواره دیدیم. تعداد جلسات فیلمبرداری 40 جلسه درست بر اساس برآورد فیلمنامه بود. تدوین و موسیقی همزمان انجام شد ولی سعی کردیم برای رسیدن به جشنواره از کیفیت فیلم نیافتد.

 

علی اصغری؛ فیلمنامه نویس درباره انتخاب اسم دهلیز توضیح داد: انتخاب اسم به صورت مشترک بود. در فیلم هم توضیح می دهد که دهلیز دالان تاریکی ست که به روشنایی می رسد. در مسیر فیلم همه فکر کردیم که از میان چند اسم دیگر این بهترین انتخاب است. خط محوری قصه ما داستان زنی سرپرست خانوار است که دچار اتفاقاتی می شود.

 

شعیبی در مورد انتخاب رضا عطاران گفت: من فیلم اولی بودم و بودن عطاران به عنوان یک بازیگر و کارگردان پیشکسوت برایم غنیمت بود.

 

عطاران در واکنش بیان داشت: اولا تکذیب می کنم من هنوز خیلی کار دارم و پیشکسوت نیستم. به سن و سالم هم نمی خورد! در مورد بازی در فیلم هم دلیلم این بود که آنقدر فیلمنامه جذابیت داشت که یک چیزی بین بازیگران هست دبه این معنی که با کله برای کار آمدم! نقش را دوست داشتم و نقش متفاوتی در میان نقش هایم بود. شعیبی را هم می شناختم.

 

شعیبی در مورد انتخاب هانیه توسلی اظهار داشت: من توسلی را از زمان فیلم «شب های روشن» که دستیار کارگردان بودم می شناختم و همیشه دوست داشتم دوباره با او همکاری کنم.

 

هانیه توسلی درباره این بازی اینگونه توضیح داد: خیلی خوشحالم از بازی در «دهلیز» چون شعیبی چند تله فیلم ساخته بود و تجربه و تسلطش به کارگردانی شبیه کار اولی ها نبود و از طرف دیگر بهروز شعیبی کارگردان با اخلاقی ست و گروه خوبی داشتیم. در مرحله اول هم فیلمنامه و نقش و هم شخصیت بهروز شعیبی باعث شد در این فیلم بازی کنم.

 

در ادامه نشست فیلم سینمایی «دهلیز» محمدرضا شیرخانلو؛ بازیگر خردسال فیلم در مورد خودش گفت: من هفت سالم است و در چند فیلم سینمایی مثل «چک برگشتی»، «دیوار»، «ساقی»، «دودکش» و «سفر زمان» بازی کرده ام! این کار را بیشتر از بقیه کارهایم دوست داشتم به خاطر اینکه کارگردان آقای شعیبی بود.

 

این بازیگر خردسال با بیان اینکه برای اولین بار است اینجا می آید و کمی هول شده است افزود: سختی های کارم آنجایی بود که در اتوبوس خیلی سردمان بود و هی صحنه را تکرار می کردیم.

 

شعیبی در مورد انتخاب شیرخانلو توضیح داد: از بین 100 کودک ابتدا برای نقش دیگری او را انتخاب کرده بودیم اما بعد عوض شد که محمدرضا از اولین پلان با بازی خوب خود میخش را کوبید!

 

وی ویژگی های بازیگر خردسالش را اینگونه برشمرد: او با حفظ سن و سال و علایق و فعالیت هایش به عنوان بازیگر، حرفه ای عمل می کرد.

 

این کارگردان در مورد ریسک انتخاب عطاران به عنوان بازیگر کمدی گفت: نگرانی ام نسبت به رضا کم بود چون 13 سال پیش که در زمان دستیاری با او کار کرده بودم تا امروز سیر تعالی اش را دیدم که دارد طی می کند. با بازیگران سینما و تئاتر سعی کردیم به ترکیبی برسیم که اتفاق درستی بیافتد و آدم ها باور بشوند.

 

بهروز شعیبی در مورد سکانس پایانی اینگونه توضیح داد: سکانس سختی بود و وقتی می خواستیم این سکانس را بگیریم با علی سرابی؛ بازیگردان و بقیه مدارم رایزنی می کردیم تا به نتیجه برسیم.

 

جعفری؛ فیلمبردار فیلم هم در مورد تصویر فیلم گفت: اشکال کوچکی در پخش دیدم که کمی تصویر اور بود و سیاهی ها کمی بور شده بود. پیشنهاد می کنم محیط هایی که فیلم در آن بازبینی می شود یکسان شود که این مشکل به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.