دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

مهرداد خوشبخت:

ديجيتالي شدن سينماها نقطه عطف مهمی در تاریخ سینمای ایران محسوب می شود

مهرداد خوشبخت کارگردان در نشست فیلم « عقاب صحرا» در جشنواره فیلم فجر

سینما پرس-گروه سینما/ مهرداد خوشبخت: مهمترین رخداد سی و یکمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر دیجیتالی شدن سالن های سینمایی است.

به گزارش سینما پرس، مهرداد خوشبخت کارگردان سینما در گفت و گو با روابط عمومي سی و یکمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: با وجود اینکه خود نیز در این جشنواره فیلم داشتم و مجبور بودم به سینماهایی که عقاب صحرا را نمایش می دادند سربزنم اما درنهایت توانستم به تماشای چند کار از دوستانم بنشینم،از جمله حوض نقاشی، خسته نباشید، آسمان زرد کم عمق و تنهای تنهای تنها (که این احسان عبدی پور همیشه پدیده جشنوارها است) و از دیدن آنها بسیار لذت بردم. جشنواره فیلم در هر دوره شاهد اتفاقات خوشایندی بوده و توانسته به نسبت سالیان گذشته روز به روز پیشرفت کند.

 

کارگردان فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به دیجیتال شدن سالن های سینمایی اشاره کرد و افزود: مهم ترین نکته­ای که در این دوره از جشنواره رخ داد، دیجیتال شدن سیستم نمایش سالن های سینمایی بود که استارت این جریان در جشنواره کودک خورد و در جشنواره فیلم فجر به تکامل رسید.

 

واقعا همت بلند مسئولین و دست اندرکاران جشنواره امسال که خیلی هایشان هم از قدیمی های فجر بودند همچون آقایان علیزاده و احمدی و سیمون و … باعث شد که ما فیلمهایمان را با کیفیت خیلی خوب در سالنها ببینیم و بشنویم واقعا خسه نباشند و دمشان گرم.

 

خوشبخت تصریح کرد: اما چیزی که در این میان جایش خالی بود، تقدیر از بچه های لابراتوار و دفاتر فنی بود که زحمات شبانه روزی بسیاری برای دیجیتال کردن سالن های سینمایی و آماده سازی فیلمها متحمل شدند که من خود از نزدیک شاهد آن بودم.

 

وی ادامه داد: آنها به صورت شبانه روزی برای کمک به بهبودکیفی نمایش فیلمها تلاش کردند و فشار روحی و روانی بسیاری را متحمل شدند، اما اسمی از آنها به میان آورده نشد، هنوز هم دیر نیست و اگر شرایطی فراهم شود تا در اختتامیه تجلی اراده ملی از آنها نیز یادی شود قطعا باعث دلگرمی و رزومه ای برایشان در سالیان آینده خواهد شد چون این نقطه عطف مهمی در تاریخ سینمای ایران محسوب می شود و آخرین فیلمهایی که به صورت ۳۵ میلیمتری فیلمبرداری شدند در این جشنواره بودند از جمله عقاب صحرا.

 

وی به موسیقی فیلم «عقاب صحرا» که کارگردانی آن را خود به عهده داشت اشاره کرد و ادامه داد:موسیقی و صداگذاری و تدوین فیلم ما با توجه با بازخوردهایی که از مخاطب و سینماگران گرفتیم، بسیار قابل توجه بود که متاسفانه توسط هیئت محترم داوران مورد کم لطفی قرار گرفتند.

 

خوشبخت بیان کرد: اما این دوره از جشنواره نیز خالی از اشکال نبود، به طور مثال حذف سانس ۱۰ صبح و یا پذیرایی از مهمانان (درصورتی که تجربه های سالیان گذشته در این خصوص عملکرد خوبی را نشان داده بود) که چند روز باحاشیه روبرو شدو در نهایت به روال عادی خود بازگشت.

 

من احساس می کنم نیاز به آزمون و خطای مجدد در این خصوص نبود گرچه بعد از چند روز دوباره همه چیز به روال عادی خود بازگشت.نکته بسیار خوب این جشنواره برگزاری منظم و کوتاه مدت اختتامیه بین الملل بود که بسیار به موقع و سر وقت بدون هیچ خسته کنندگی  برگزار شد.

 

خوشبخت همچنین در خصوص تغیر شکل سیمرغ جشنواره گفت: به فرض تندیس نخل طلای فستیوال کن یا اسکار به مرور زمان و طی سالها ثابت ماندن شکل و شمایلش امروز تبدیل به برندی معتبر در دنیا شده است ..

 

چرا مدیران ما همیشه اصرار دارند چرخ را دوباره اختراع کنند و در ظواهر طرحی نو دراندازند.فکرش را بکنید اگر هنرمند جوانی که در این جشنواره سیمرغ می­گیرد، احساس کند سیمرغش باسیمرغی که مثلا در خانه پیشکسوتی همچون استاد انتظامی وجود داردیکی است، برایش افتخار بسیار بزرگی محسوب می شود و حس خوبی خواهد داشت اما متاسفانه با تغییر ظاهر سیمرغ بلورین، او از این حس لذت و افتخار محروم شده است.در کل این دوره ی جشنواره به خوبی و منظم برگزار شد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.