یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

تهیه کننده فیلم سینمایی «دربند» عنوان کرد:

به آراي داوران جشنواره احترام بگذاريم

سماواتی تهیه کننده

سینما پرس-گروه سینما/امیر سماواتی گفت: وقتی کارگردانی تصمیم به شرکت در جشنواره گرفته و آن جشنواره را می پذیرد، باید در کنارش نظر هیت داوران را هر چه که هست بپذیرد.

به گزارش سینما پرس، امیر سماواتی تهیه کننده  فیلم سینمایی « دربند» در گفت و گو با روابط عمومي سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: دیجیتالی شدن سالن های سینمایی یکی از بزرگ و مهم ترین نکات مثبت جشنواره سی و یکم بودکه جا دارد این موضوع  را به عباسیان دبیر جوان جشنواره تبریک بگویم.

 

وی ادامه داد: گرچه من خود روز اول یکی از مخالفان و نگران این موضوع بودم اما امروز بایدبه تیم حرفه ای  و زحمت کشی که باعث دیجیتالی شدن تمامی سالن های سینمایی شدند تبریک گفت.

 

سماواتی که دو سیمرغ بلورین جشنواره سی و یکم را از آن خود کرده است افزود:«دربند» در ده رشته کاندیدای دریافت جایزه شد که در نهایت به دو سیمرغ یکی برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و دیگری برای بهترین فیلمبرداری جایزه گرفت، من به انتخاب داوران احترام میگذارم گرچه برخی ها می گویند که داوری را قبول ندارند اما وقتی ما جشنواره را قبول کردیم و پذیرفتیم که آثارمان را برای شرکت در جشنواره بفرستیم قطعا بایدنظرات هیت داوران و انتخاب و داوری آنها را نیزبپذیریم.هیت داوران جشنواره افرادی مجرب و کارکشته در کار فیلمسازی هستند که باید رأی آنها را پذیرفت.

 

این تهیه کننده به جشنواره­های بین المللی اشاره کرده گفت: معمولا درتمامی دنیا وقتی  برپایی جشنواره شکل می گیرد دبیر آن برای سالیان متمادی و طولانی انتخاب می­شود برخلاف کشور ما که با داشتن قدمت 32 ساله برای جشنواره هرسال  با تغییر دبیر آن روبرو می­شودکه این موضوع نیز هر سال به جشنواره آسیب می زند.

 

وی به اطلاع رسانی  فیلم های شرکت کننده در جشنواره اشاره کرد و گفت:به نظر من جشنواره باید یک معرفی کاملی از فیلم ها به مخاطبان قبل از برگزاری ارائه دهد، اگر شرایطی فراهم شود  تا اهالی رسانه­ها بتوانند فیلم ها  راببینند تانقدی درست برای آثار داشته باشند و آنها را به درستی به مخاطب ارائه کنند آن زمان دیگر مخاطب به هنگام انتخاب و تماشای فیلم هاسر درگم نمی­شود.

 

 تهیه کننده فیلم سینمایی «پنج ستاره» همچنین  به جلسات پرسش و پاسخ  فیلم ها اشاره کرد و گفت: با  تمامی احترامی که برای اجرا و شخصیت مجری جشنواره قائل هستم دوست دارم بگویم اگر در مراسم اختتامیه و همچنین در جلسات پرسش و پاسخ فیلمها از یک بازیگر و یا کارگردانان استفاده شود بسیار بهتر است زیرا یک کارگردان  اشراف بیشتری به حوزه سینما دارد و اگر اهالی رسانه سوالی در جلسات نشست مطرح کنند میتواند  به درستی تجزیه و تحلیل کنندگرچه آقای شهیدی فرد فردی توانا و بااستعداددر زمینه اجرا است.

 

وی همچنین به جابه جایی نمایش فیلم های سینمایی در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: جشنواره امسال  به درستی و با نظم برگزار شد گرچه ما در سالهای گذشته شاهد جابه جایی سانس نمایش فیلم ها بودیم اما امسال این اتفاق به هیچ وقت رخ ندادکه اینها نشان از پیشرفت روز به روز سینما و جشنواره مان می­دهد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.