جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶

رامتین لوافی عنوان کرد/

«برلین 7-» فیلم فاخر محسوب نمی‌شود/درجه هوای برلین موجب شد این نام را انتخاب کنم

برلین

سینماپرس- گروه سینما/ رامتین لوافی معتقد است: «برلین 7-» به عنوان پرژوه فاخر محسوب نمی شود و تنها فیلمی ایرانی است که در لوکیشن خارج از ایران ساخته شده و به دلیل تولید در آن محیط هزینه های متفاوتی داشته است.

کارگردان فیلم سینمایی «برلین 7-» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب گفت: این فیلم به لحاظ شرایط تولید نسبت به پروژه های فاخر شرایط متوسطی داشته و حتی از لحاظ مفهومی جزء تعریفی که در ذهن اهالی سینما به عنوان اثر ارزشمندی که مورد حمایت دولت قرار می گیرد و معمولا مضامین خاص دارند محسوب نمی شود.

وی افزود: «برلین 7-» مشابه فیلم های مستقل سینما است که در خارج از ایران ساخته شده و بخشی از سرمایه آن توسط بخش خصوصی و مقداری از آن هم از طریق موسسه رسانه های تصویری تامین شده است اما آن چنان که در رسانه ها اعلام شده که به عنوان یکی از پروژه های فاخر سال است به هیچ وجه این گونه نیست.

لوافی در مورد دلیل انتخاب عنوان «برلین 7-» برای فیلمش توضیح داد: زمانی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد نام آن «گمگشته» بود که من آن را برای فیلم خیلی مناسب نمی دیدم. در دومین سفری که به برلین داشتم زمان پیاده شدن از هواپیما برای ورود به شهر، هوای سرد و منفی هفت درجه برلین این ذهنیت را به من داد که نام فیلم را «برلین 7-» بگذارم البته این عنوان به روح فیلم و داستان هم بازمی گردد.

کارگردان «آرام باش و تا هفت بشمار» در مورد سختی های ساخت فیلم در خارج از کشور خاطرنشان کرد: تولید در خارج از ایران هزینه های بسیاری به همراه دارد و گاهی این هزینه ها موجب لطمه به اثر هنری و یا صرف انرژی فراوانی از سوی عوامل فیلم برای طراحی صحنه هایی با هزینه کمتر می شود.

گفتنی است، «برلین 7-» به تهیه کنندگی سیامک پورشریف و موسسه رسانه های تصویری یک درام ضد جنگ است که روایت سرگشتگی و مصائب خانواده ی عراقی را به تصویر می کشد.این فیلم تماما در برلین تصویربرداری شده و با گردهم آمدن هنرپیشه هایی از هالیود و سایر کشورها شکل گرفته است و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

توم بیشاپز، مصطفی زمانی، کارولین ایشهورن، مسعود رایگان،حلیما ایلتر، هاینه لاترباخ، سمیر فوکس، مریم عباس، کریستین ویکتور کوینه از جمله بازیگران حاضر در این فیلم هستند.

انتهای پیام/ف/ن.ف



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.