دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

انتظارات سینما گران از رئیس جدید سازمان سینمایی/۱

ابوالفضل جلیلی: انتظار دارم آزادی بیان در سینما بیشتر شود

ابوالفضل جلیلی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینما پرس- گروه سینما/ جلیلی از سینماگران غیر تجاری ایرانی که در جشنواره های خارجی بسیاری نیز فیلم دارد در مورد انتظار سینماگران از ایوبی ریاست جدید سازمان سینمایی گفت: انتظار من از رئیس جدید سازمان سینمایی این است که آزادی بیان و اندیشه به سینماگران داده و هرچه بیشتر در جهت رشد سینمای ایران تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، با قطعی شدن گزینه حجت الله ایوبی برای ریاست سازمان سینمایی، سینماگران که از سیاست های ریاست جدید برای سینما زمینه ذهنی چندانی ندارند با بیان خواسته ها و انتظارات سعی دارند تا به نوعی دیدگاه ریاست جدید را به انتظارات خود نزدیک کنند. البته چیزی که در بین تمام سینماگران اشتراک دارد گرفتن مجوز با شرایط راحت تر در جریان های دولتی هستند اما در این میان نظرات مختلفی نیز در کنار این انتظار مشترک وجود دارد برای مثال برخی روی خصوصی سازی تأکید بیشتری دارند برخی دیگر تقسیم بودجه. بسیاری از سینماگران در زمینه سینماداری و یا فعالیت های شبکه نمایش خانگی نیز درخواست ساخت سینمای بیشتر یا اضافه کردن بودجه سینمای خانگی هستند.

 

ابولفضل جلیلی که پس از شش سال بیکاری فیلم سینمایی «شمارش معکوس» را ساخت و در زمینه سینمای غیر تجاری فعالیت می کند در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب جحت الله ایوبی به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی عنوان کرد: آشنایی من با جحت الله ایوبی به فرانسه و زمانی که ایشان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنجا بودند باز می گردد، با توجه به شناختی که از وی دارم به نظر ایشان فردی فرهیخته و گزینه مناسبی برای این سمت هستند.

 

وی ادامه داد: با توجه به سوابق حجت الله ایوبی فکر می کنم که ارتباط وی با سینما گران قوی است، امیدوارم که مسئولان رده بالاتر قدرت عمل کافی به ایشان بدهند تا ایشان بتوانند با درایتی که من ازشان سراغ دارم کار خود را به درستی انجام بدهند.

 

جلیلی خاطر نشان کرد: انتظار من از رئیس جدید سازمان سینمایی این است که آزادی بیان و اندیشه به سینماگران داده و هرچه بیشتر در جهت رشد سینمای ایران تلاش کنند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.