سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

نوروز عباسی:

تکنیک انیمیشن «عملیات طریق‌القدس» چهار بعدی است

نوروز عباسی

نوروز عباسی در مورد انیمیشن «عملیات طریق القدس» گفت: کاری که ما برای انیمیشن «عملیات طریق القدس» انجام دادیم یا همان تکنیک چهار بعدی خیلی برای مخاطب جذاب تر است. در بعضی از مواقع انیماتور مجبور می‌شود از تکنیک‌هایی که نسبت به تکنیک‌های قدیمی جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد، استفاده کند.

نوروز عباسی؛ از انیماتورهای ایرانی که تا به حال انیمیشن های زیادی از قبیل: قصه های تالاب، عملیات طریق القدس و ... را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از ساخت تیزرهای ایرانسل خبر داد و گفت: کار تیزرها هر کدام ۱۰ روزی زمان می برد، نصف آن تمام شده و نصف دیگری باقی مانده اما از زمان پخش آن اطلاعی ندارم ولی ممکن است تهیه کننده تصمیم بگیرد در زمان جام جهانی ۲۰۱۴ تیزرها را از شبکه ها پخش کند.

این انیماتور درباره تکنولوژی های جدید که برخی از انیماتورها نمی توانند از آن ها استفاده کنند، توضیح داد: هر تکنولوژی که به روز می شود ما هم سعی می کنیم تا با ان به روز شویم چون این چیزی است که مخاطب از ما می خواهد و ما هم مجبوریم به سمت تکنولوژی های روز برویم.

وی ادامه داد: هر داستانی را با تکنیک خودش بهتر می توان به آن پرداخت. کاری که ما برای انیمیشن «عملیات طریق القدس» انجام دادیم یا همان تکنیک چهار بعدی خیلی برای مخاطب جذاب تر بود. در بعضی از مواقع انیماتور مجبور می شود از تکنیک هایی که نسبت به تکنیک های قدیمی جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد، استفاده کند.

عباسی افزود: همه شرایط باید درست باشد تا کسی در انیمیشن و یا در فیلمسازی بتواند تحولاتی را ایجاد کند. هر کاری یک بسترهایی دارد که اگر این بسترها آماده نشود سازنده نمی تواند قدم های بعدی را بردارد.

وی درباره وضعیت انیمیشن در ایران اظهار داشت: وضعیت انیمیشن در ایران، از نظر استعداد، بچه های خوبی دارد مانند ورزش هایی مثل کشتی یا وزنه برداری که ایران در این رشته ها در دنیا تک است و همین وضعیت را در انیمیشن و در کارهای تجسمی، در کاریکاتور و تصویرسازی هم داریم؛ اما انیمیشن چون کار گروهی است و کار گروهی هم نیاز به حداقل بستری برای ساخت دارد ولی چون این بسترها آماده نیست قاعدتا تولیدکنندگان با توجه به شرایط موجود کار می کنند و یا یک تیمی ترجیح می دهد شرایطش در همان مرحله ابتدایی نگه دارد چون بیشتر از این کشش پرداخت به آن را ندارد و مدام همان را تکرار می کند.

نوروز عباسی در پایان این گفت و گو به کارهای اخیر و در دست ساخت خود اشاره کرد و گفت: سریال انیمیشن ۲۶ قسمتی «قصه های تالاب» از شبکه گیلان در حال پخش است. انیمیشن « عملیات طریق القدس» را که برای شهرداری ساخته بودیم از سینمای موزه در حال پخش است و می توان گفت اولین انیمیشن چهار بعدی در ایران محسوب می شود. سریال انیمیشن «مدادهای رنگی» را برای مرکز انیمیشن صبا کار کردیم که هنوز آماده پخش نشده است. همچنین یک کار مشترک با شبکه خانگی را در دست ساخت داریم با عنوان « جزیره اسباب بازی ها» که تا امروز تنها ۱۰ درصد آن را ساخته ایم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.