سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

دولت روحانی سه کارته شد!

کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد/ نمایندگان از پاسخ‌های جنتی قانع نشدند

علی جنتی در مجلس

نمایندگان مردم در خانه ملت پس از استماع اظهارات علی جنتی وزیر ارشاد درخصوص سوال حمید رسایی از پاسخ‌های وی قانع نشدند. جنتی سومین وزیر کابینه روحانی شد که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارت زرد دریافت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، نمایندگان در نشست علنی امروز؛ سه شنبه ۱۷ دی ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال حمید رسایی از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استماع اظهارات سوال کننده، نماینده سوال کننده از پاسخ جنتی قانع نشد و در نتیجه این سوال به رأی نمایندگان گذاشته شد که درنهایت نمایندگان با ۱۰۵ رأی موافق، ۹۷ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن از پاسخ وزیر ارشاد قانع نشدند.

در ابتدا سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی در تشریح گزارش کمیسیون متبوعش درباره سوال ملی حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت تساهل و تسامحی وزیر در برابر توهین به مقدسات از یک طرف و از سوی دیگر ترویج اباحه گری با پرداختن به موضوعات محل اختلاف و غیرضروری گفت: در اجرای ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۸/۸/۹۲ با حضور سوال کننده و وزیر به سوال رسیدگی شد که ابتدا حمید رسایی سوال خود را اینگونه مطرح کرد که بعضی چیزها گفتنش حرام نیست اما ترویج آن موجب سوءاستفاده یک جریان خاص می شود، شما درباره تکخوانی خانم ها می گویید نظرات مراجع متفاوت است و از تکخوانی خانم ها حمایت می کنید اما در جای دیگری که مراجع در مخالفت با آن اتفاق نظر دارند، شما خلاف آن موضع گیری می کنید، مثلا در مورد مقاله روزنامه بهار نظر مراجع عظام تقلید، برخورد با متخلف بوده ولی شما گفتید از توقیف روزنامه متاسفم، وقتی پرسیدند آیا روند برخورد یا مطبوعات ادامه می یابد؟ پاسخ دادید: خیر! این یعنی صدای پای اباحه گری می آید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آقای جنتی اظهار داشت: درخصوص تکخوانی خانم ها، من در سخنرانی و یا جلسه عمومی تاکید نکردم، بلکه خبرنگاری از من سوال کرد و من گفتم در نظرات آقایان مراجع اجماع نیست، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب فرموده اند که اگر مفسده نداشته باشد، حرام نیست. در مورد اینکه هر کلام حقی را نباید گفت، آیا باید در گفتن فتاوی تقیه کرد. مسائل مبتلابه باید با همه قیودش گفته شود اگر نظر دقیق مراجع گفته شود چه ایرادی دارد؟

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: وزیر فرهنگ ادامه داد که در مورد روزنامه بهار، اصل مقاله کاملا محکوم است. اما درخصوص برخورد با آن، دو نظریه بود یکی لغو امتیاز و دومی توقیف مدیرمسئول گفته که کوتاهی صورت گرفته و آن را جبران می کنیم و داطلبانه روزنامه را توقیف می کنیم و تاسف من از توقیف روزنامه در این باره بود که فرد خاطی سهواً این خطا را انجام داده بود و وظیفه ما توسعه مطبوعات است و اصولاً توقیف چند اشکال دارد از جمله بیکاری ۲۰ تا ۱۵۰ نفر و واکنش بیرونی آن.

طاهری ادامه داد: در پایان جلسه سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد و کمیسیون با بررسی سوال و پاسخ مربوطه قلمرو سوال را ملی اعلام کرد.

گفتنی است در جلسه علنی ۱۷ آذر ۹۲ مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم کارت زرد دادند تا وزیر اقتصاد اولین عضو کابینه باشد که از مجلس کارت زرد دریافت می کند. در ۸ دی ماه ۹۲ نیز با قانع نشدن نمایندگان سوال کننده از  فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دومین عضو از کابینه روحانی کارت زرد دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.